کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۴۷۱

اتحاد روسیه و اوپک فعلا مطرح نیست

ایلنا| کاخ کرملین اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گفت‌وگوی ارزشمندی برای ایجاد اتحاد میان روسیه و کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) در کار نیست.

به گزارش رویترز، کاخ کرملین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال حاضر هیچ گفت‌وگوی ارزشمندی برای ایجاد اتحاد میان روسیه و کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) در کار نیست.  «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، در ماه دسامبر گفته بود که احتمال کمی وجود دارد که اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت به ساختاری مشترک برای تولید دست یابند، چرا که این امر به افزایش قیمت نفت می‌انجامد و ممکن است امریکا دست به تحریم آنها بزند. روسیه عضو اوپک نیست ولی گفته می‌شود قصد دارد به صورت دایم به این سازمان بپیوندند. اوپک و روسیه روی هم 40 درصد نفت جهان را تولید می‌کنند.  ایده ایجاد سازمانی متشکل از کشورهای عضو اوپک و غیر عضو، پس از آن مطرح شد که تلاش‌های مشترک برای ثبات قیمت نفت در سال 2017 به نتیجه رسید.

آخرین وضعیت بارش‌ها

تسنیم| با ثبت ۱۵۲.۲ میلی‌متر بارش در ۱۴۱ روز ابتدایی سال آبی جاری، حجم بارش‌های کشور به ۲۵۰.۸ میلیارد مترمکعب رسید که این مقدار نسبت به حجم بارش‌های مدت مشابه سال قبل رشدی ۲۲۷.۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه بطور متوسط در درازمدت رشدی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد. بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 21 بهمن سال آبی 98-97 (141 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 152.2 میلی‌متر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (126.8 میلی‌متر) 20 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (46.5 میلی‌متر) 227.3 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 21 بهمن به 250 میلیارد و 830 میلیون مترمکعب رسید. از مجموع 152.2 میلی‌متر بارش ثبت‌شده در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز و 60.1 میلی‌متر سهم 51 روز ابتدایی زمستان است. در این مدت، برخی نقاط کشور بسیار کم‌بارش و برخی نقاط کشور بسیار پربارش بودند. پربارش‌ترین نقطه ایران چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری است که در 141 روز ابتدایی سال آبی جاری 1115.8 میلی‌متر بارش، یعنی بیش از یک متر و 11 سانتی‌متر بارش داشته است. کم‌بارش‌ترین نقطه ایران، نقاطی همچون رحمت‌آباد-ریگان در کرمان و تصفیه‌خانه زاهدان در سیستان و بلوچستان است که حتی یک قطره باران نیز در این نقاط نباریده است.

 

ارسال نظر