کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۷۴

ثبت رکوردهای تازه در فاز 13 پارس جنوبی

شانا| مسوول برنامه‌ریزی و کنترل پروژه طرح فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: این فاز با پیشرفت کلی ۹۳,۴ درصدی از ابتدای سال ۹۶ تاکنون موفق به کسب رکوردهای بی‌نظیری در مراحل ساخت، نصب و راه‌اندازی شده است.

رضا مویدی با اشاره به تحرک بیشتر پروژه‌های باقیمانده پارس جنوبی در آخرین روزهای سال ۹۷ به منظور کسب منافع حداکثری برای کشور افزود: شتاب‌بخشی به توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در ۲۰ ماه گذشته، بطور محسوسی افزایش یافته است و از ابتدای سال ۹۶ تاکنون فاز ۱۳ با پیشرفت ۱۱,۴ درصدی در کل طرح، پیشرفت ۱۳ درصدی در بخش ساخت و راه‌اندازی سکوها، پیشرفت ۳۱ درصدی در بخش احداث خطوط لوله اصلی و فرعی و پیشرفت ۱۱.۵ درصدی در بخش حفاری رکورددار بوده است.

مویدی ادامه داد: پیشرفت ۹۱,۴۷ درصدی عملیات ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوهای چهارگانه این فاز، بارگیری، نصب و راه‌اندازی همزمان دو سکوی دریایی این طرح در کنار تکمیل عملیات احداث خطوط لوله دریایی نشانه ارتقای سطح دانش متخصصان صنایع نفت و گاز در کشور است.

تولید نفت ونزوئلا در آستانه سقوط به زیر یک میلیون بشکه

ایسنا| تحلیلگران شرکت «وود مک کنزی» پیش‌بینی کردند تولید نفت ونزوئلا به دلیل تحریم‌های امریکا احتمالا حدود ۱۸ درصد سقوط خواهد کرد و به ۹۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

آن لوئیس هیتل، تحلیلگر نفتی در شرکت «وود مک کنزی» تولید فعلی نفت ونزوئلا را ۱.۱ میلیون بشکه در روز برآورد کرد. با این حال خاطرنشان کرد معافیت‌ها از شدت تأثیرگذاری تحریم‌ها علیه این کشور خواهد کاست.

با این حال شرکت‌های بین‌المللی به دلیل وخامت بحران اقتصادی، از ونزوئلا خارج شده‌اند.

تحلیلگران انتظار دارند کمبود بنزین در ونزوئلا به دلیل ذخایر محدود و عدم وجود مواد بلندینگ، تشدید شود.

طبق آماری که از سوی منابع ثانویه اوپک ارایه شده است، سطح تولید نفت ونزوئلا به دلیل بحران مالی شدید، نصف سطح سال ۲۰۱۶ است و حدود ۱.۲ میلیون بشکه در روز است که پایین‌ترین میزان در ۷۰ سال گذشته به شمار می‌رود.

آخرین وضعیت بارش‌های کشور

تسنیم|  با ثبت ۱۴۰.۹ میلی‌متر بارش در ۱۳۲ روز ابتدایی سال آبی جاری، رشدی ۲۰۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشدی ۲۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه بطور متوسط در درازمدت در میزان بارش‌های کشور دیده می‌شود.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 12 بهمن سال آبی 98-97 (132 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 140.9 میلی‌متر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (114.1 میلی‌متر) 23.5 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (46 میلی‌متر) 206.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 12 بهمن به 232 میلیارد و 207 میلیون مترمکعب رسید.

از مجموع 140.9 میلیمتر بارش ثبت شده در 132 روز ابتدایی سال آبی جاری، 92.1 میلی‌متر سهم پاییز و 48.8 میلی‌متر سهم 42 روز ابتدایی زمستان بوده است.

 

 

ارسال نظر