کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۱/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۵۷۶

آغاز ساخت پتروپالایشگاه در جاسک

شانا| مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز عملیات ساخت یک مجموعه بزرگ پتروپالایشی از سوی هلدینگ پتروشیمی باختر در منطقه جاسک خبر داد. علی‌محمد بساق‌زاده اظهار کرد: با هدف تامین نیازهای کشور و نیز رشد صادرات، هلدینگ پتروشیمی باختر ساخت یک مجتمع بزرگ پتروپالایشی را در منطقه جاسک آغاز کرده است. وی افزود: با توجه به وجود خوراک نفت‌خام، این مجتمع بنزین، نفت‌گاز، سوخت هواپیما، گوگرد و نیز محصولاتی مانند بوتادین، محصولات پلیمری اتیلینی و پروپیلنی و منو‌اتیلن گلایکول و چند محصول پتروشیمی دیگر را در آینده تولید خواهد کرد.

برنامه آلمان برای حذف زغال‌سنگ

ایسنا| یک کمیسیون دولت آلمان خواستار تعطیلی همه نیروگاه‌های زغال سوز این کشور تا سال ۲۰۳۸ شد. برنامه‌های این کمیسیون در قلب استراتژی آلمان برای گذر به تجدیدپذیرها قرار دارد که بیش از ۴۰ درصد سبد انرژی این کشور در سال گذشته را تشکیل دادند و برای نخستین‌بار زغال‌سنگ را مغلوب کردند. باربارا پراتوریوس، یکی از مقامات این کمیسیون گفت: این برنامه دستیابی به هدف تغییرات جوی تعیین شده از سوی دولت آلمان و همچنین دستیابی به انرژی مطمئن و مقرون به صرفه را امکان‌پذیر خواهد کرد. در گام اول از اپراتورهای نیروگاه‌ها شامل آر وی دبلیو، یونی پر، EnBW و واتن فال خواسته خواهد شد حدود ۱۲.۷ گیگاوات ظرفیت را که معادل حدود ۲۴ ایستگاه نیروی بزرگ است، تا سال ۲۰۲۲ تعطیل کنند.

کمک بانک جهانی به پاکستان برای تولید برق خورشیدی

فارس| بانک جهانی اعلام کرد قرار است بودجه 100 میلیون دلاری را بابت پروژه‌های انرژی خورشیدی به منظور راه‌اندازی این نوع انرژی به پاکستان کمک کند. بانک جهانی در اعلامیه‌ای بیان داشت قرار است مسوولان این بانک با دولت پاکستان به منظور کمک مالی به این پروژه در اسلام‌آباد دیدار و گفت‌وگو کنند زیرا که دولت اسلام‌آباد اعلام کرده است قصد دارد ایستگاه تولید 20 مگاواتی برق از انرژی خورشیدی را احداث کند. همچنین بانک جهانی تصریح کرده است که هزینه احداث این پروژه بالغ بر 105 میلیون دلار است که بانک جهانی 100 میلیون دلار آن را در اختیار دولت پاکستان قرار می‌دهد و 5 میلیون دلار باقی مانده توسط دولت پاکستان تامین خواهد شد.

 

ارسال نظر