کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۴۸:۱۹
کد خبر: ۱۳۸۰۷۴

افزایش عرضه سوخت یورو4 در کلان‌شهر‌ها

تسنیم| مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به افزایش تولید نفت گاز و بنزین با استاندارد یورو 4 و یورو 5 در پالایشگاه‌های کشور گفت: علاوه بر کلان‌شهر‌ها هم‌اکنون از 3600 جایگاه عرضه بنزین و 2400 جایگاه عرضه نفت‌گاز، بیش از 400 جایگاه سوخت با استاندارد یورو 4 توزیع می‌کنند.

محمدرضا موسوی‌خواه با اشاره به اینکه همه جایگاه‌های استان تهران، استان البرز و مرکزی بنزین و نفت و گاز یورو 4 عرضه می‌کنند گفت: در خراسان رضوی نیز 90 درصد جایگاه‌ها سوخت با استاندارد یورو 4 توزیع می‌شود و در تلاشیم در آینده‌ای نزدیک در کل جایگاه‌های عرضه سوخت کشور، بنزین و نفت‌گاز یورو 4 توزیع کنیم. موسوی‌خواه افزود: مردم با مراجعه به نرم افزار پمپ‌بنزین‌یاب که به زودی به باک تغییر نام خواهد داد می‌توانند از جایگاه‌هایی که عرضه سوخت با استاندارد یورو 4 دارند مطلع شوند.

وی ادامه داد: جایگاه‌هایی که بنزین و نفت‌گاز یورو 4 توزیع می‌کنند به هیچ عنوان نمی‌توانند سوخت دیگری عرضه کنند و اگر به هر دلیلی نتوانند بنزین یا گازوئیل یورو 4 تهیه کنند، تا هنگام تامین سوخت با استاندارد تعطیل خواهند شد.

طرح جریمه پرمصرفان انرژی در دالان دولت

ایسنا| به گفته معاون وزیر نیرو، در حال حاضر مصوبه افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق در هیات دولت قرار دارد و هم‌چنان در مسیر طی کردن مراحل خود است، اما اصلاح تعرفه در آینده بسیار نزدیک، صورت خواهد گرفت.  محسن بختیار با تاکید بر اینکه براساس برنامه زمان‌بندی، قرار بود این مساله در اول دی‌ماه ۹۷، مشخص شود، اظهار کرد: در حال پیگیری‌های لازم برای اجرای سریع این طرح هستیم و انتظار داریم که همکاری بیشتری در این بخش صورت بگیرد. وی در پاسخ به این سوال که آیا علت تصویب نشدن این طرح از سوی هیات دولت، موضوع خاصی بوده است، ابراز کرد: هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و به اعتقاد من برای انجام این کار چالشی نیست و این طرح در آینده نزدیک، عملیاتی خواهد شد.

بختیار درباره مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس نیز گفت: براساس مصوبه کمسیون تلفیق مجلس، قرار شده که هزینه تمام‌شده‌ آب، از دستگاه‌های دولتی، عمومی و نیروهای مسلح اخذ شود که باید مراحل تصویب این طرح طی شود و زمانی که قانون شد، اجرایی خواهد شد.

افزایش بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود

ایلنا| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز شنبه با تأکید بر بارش 311میلیمتری برف از ابتدای سال آبی جاری، گفت: نسبت به میانگین بلند‌مدت کل بارش‌ها 62 درصد افزایش داشته و تا امروز در چلگرد، ایستگاه شاخص حوضه زاینده‌رود میزان بارش تجمعی سال جاری 970 میلیمتر بوده است. حسن ساسانی با بیان اینکه این حجم ورودی به سد زاینده رود امروز 53 متر مکعب بر ثانیه و حجم خروجی از آن 8.5 متر مکعب بر ثانیه است، عنوان کرد: متوسط حجم ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 138 میلیون متر مکعب بوده است که به نسبت سال آبی گذشته این مقدار حدود 59 درصد افزایش داشته است ولی نسبت به میانگین دراز مدت 66 درصد کاهش ورودی را شاهد هستیم.  ساسانی با تأکید بر اینکه رها‌سازی آب برای کشت کشاورزان شرق در شورای هماهنگی حوضه زاینده رود تصمیم‌گیری می‌شود، افزود: ذخیره آب در مخزن سد زاینده رود هم‌اکنون 176میلیون متر مکعب است و این میزان نسبت به حجم ذخیره شده در میانگین بلندمدت حدود 72 کاهش داشته است.

 

ارسال نظر