آخرین وضعیت پرونده سانچی

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۳۹۷

 ایرنا|  مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: پرونده تصادف بین کشتی‌های ایرانی و چینی (سانحه سانچی) تا پنج ماه آینده در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد و دادگاه آن در هنگ کنگ یا چین برگزار می‌شود.

نصرالله سردشتی عصر پنجشنبه در حاشیه آیین بزرگداشت نخستین سالگرد شهدای سانچی اظهار داشت: بیمه گران انگلیسی طرف قرار داد شرکت ملی نفتکش با ادعاهایی که چین، کره و ژاپن برای آلودگی دارند بطور مستقیم با آنها در حال مذاکره هستند.

وی تصریح کرد: دادگاهی که قرار است در چین یا هنگ هنگ برگزار شود، بحث درجه تقصیر را در حادثه سانچی مشخص خواهد کرد که این دادگاه نیز ارتباط زیادی با شرکت ملی نفتکش ایران ندارد.

سردشتی در ادامه از پرداخت پول بیمه به 11نفر از خانواده‌های شهدای سانچی خبر داد و گفت: به بقیه خانواده‌هایی که امور مربوط به انحصار وراثت را در دست انجام دارند، حق بیمه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران اضافه کرد: همچنین طبق مصوبه هیات‌مدیره این شرکت، یک نفر از اعضای درجه یک خانواده‌های شهدای سانچی به کار گرفته می‌شوند که تاکنون 13 نفر در این شرکت جذب شده‌اند.

سردشتی افزود: پرداخت مستمری به برخی از بازماندگان حادثه سانچی نیز همانند خانواده‌های شهدا خواهد بود و اعضای خانواده این شهدا هم که هم اینک سر کار هستند در جاهای مختلف شرکت به کار گرفته شده‌اند. وی گفت: با توجه به نیازمندی شرکت ملی نفتکش ایران به جذب نیرو در دریا، در صورت نیاز برخی از اعضای خانواده‌های این شهدا بدون نیاز به مصوبه و خارج از سهمیه به کار گرفته خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در عین حال یادآورشد: کمیته ویژه رسیدگی به حادثه سانچی هم گزارش خود را ارایه کرده است و هم یک بار این گزارش توسط کاپیتان بسنده به همراه فیلم برای خانواده شهدا نمایش داده شده است. وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مساله حادثه کشتی سانچی و مسائل بیمه‌ای آن گفت: این پیگیری مربوط به بیمه گران است و درجه تقصیر روی مسائل بیمه‌ای تاثیر نمی‌گذارد.

سردشتی در عین حال تاکید کرد که «بحث تحریم‌ها ربطی به سانچی ندارد.»

 

 

ارسال نظر