ناوگان ملی حفاری فرسوده است

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۲۵

ایسنا| مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، سید عبداله موسوی گفت: امروز با توجه به اینکه صنعت نفت مانند گذشته مورد تحریم قرار گرفته، باید از داشته‌های داخلی بهره گرفت و صنعت حفاری یکی از داشته‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: صنعت حفاری مادر علم نفت است و همه فرآیندهای نفتی زاییده از صنعت حفاری است و هر کسی به بحث حفاری تسلط داشته باشد، در سطح الارض هم بهتر عمل خواهد کرد. موسوی با اشاره عملکرد این شرکت در 4 دهه گذشته عنوان کرد: حدود 9 میلیون متر حفاری، حفر 4500 حلقه چاه، ارایه بیش از 165 هزار خدمات جانبی و فعالیت‌های ارزنده دیگر از جمله اقدامات انجام گرفته در 4 دهه فعالیت این شرکت بوده است. وی ادامه داد: قراردادهایی که با دانشگاه‌های علمی کشور و مراکز پژوهشی منعقد شده و توجه به توسعه ساخت داخل، از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای خودکفایی در حوزه صنعت نفت بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت دچار چالش‌های متنوعی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تلاش همه همکاران بتوانیم در صنعت نفت ایران نقش اساسی خود را ایفا کنیم. موسوی بیان کرد: برنامه‌ریزی، آموزش و بهینه‌سازی هزینه‌ها مهم‌ترین برنامه‌هایی است که باید در درون شرکت اجرایی شوند تا بتوانیم بخشی از نارسایی‌های شرکت را حل و مشکلات را پشت سر بگذاریم. وی ادامه داد: افزایش راندمان حفاری، بازسازی و نوسازی ناوگان حفاری و افزایش میزان حفاری از جمله اقداماتی است که برای ادامه راه در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه باید تناسبی میان درآمد و هزینه‌های شرکت ایجاد کنیم، گفت: این کار باید انجام گیرد تا بتوانیم برای دکل‌ها بازاریابی مناسبی را انجام دهیم و به مرور به دنبال اجرایی کردن این برنامه هستیم.

موسوی گفت: باید در شرایط سخت فعلی کار و تلاش کنیم و از داشته‌های خودمان استفاده کنیم. باید بر همه داشته‌های صنعت نفت مدیریت کرد.

وی با اشاره به وجود 72 دستگاه حفاری در این شرکت گفت: این دکل‌ها سرمایه‌های ملی هستند و اگر مدیریت نشوند از بین خواهند رفت. در این زمینه باید تلاش شود تا بهترین کارایی را برای ما داشته باشند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران خاطرنشان کرد: با توجه به تحریم‌ها، باید از داشته‌های خودمان استفاده کنیم. در صنعت نفت بسیار ضرورت دارد تا از ساختار داخلی استفاده کنیم.

موسوی با بیان اینکه ناوگان ملی حفاری فرسوده است و باید در جهت ارتقا ناوگان حفاری تلاش شود، گفت: مدیریت منابع باید در سازمان‌های اجرایی مانند صنعت نفت به صورت ویژه اجرا شود تا شاهد عملکرد بسیار بهتری در این زمینه داشته باشیم. موسوی بیان کرد: در بخش بازاریابی خارجی گام‌های خوبی برداشته شده است و در این زمینه امیدواریم تا این تلاش‌ها منجر به قرارداد شوند. همچنین در بحث بازار داخلی باید اعتماد‌سازی انجام گیرد تا بتوانیم با شرکت‌های داخلی همکاری بیشتری داشته باشیم و قراردادهای پایدار منعقد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمتی گام‌برداریم تا قراردادهای معین و قابل اتکا داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس منابع مالی که در اختیار ما قرار می‌گیرد، تصمیم‌گیری و فعالیت کنیم.

 

 

ارسال نظر