کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۸۶۹

انتصابی جدید در وزارت نفت

شانا| وزیر نفت در حکمی، فرزین مینو را به عنوان معاون خود در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منصوب کرد.

متن حکم بیژن زنگنه خطاب به مینو به شرح زیر است: با عنایت به تعهد، خدمات و تجارب جنابعالی، با استعانت از خداوند دانای توانا، به موجب این حکم به عنوان معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی منصوب می‎شوید. امید است با بهره‎گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت برای تحقق وظایف محوله گام‎های موثری‌بردارید. انتظار می‎رود که در دوره تصدی جنابعالی، در خصوص بهبود وضع نیروی انسانی صنعت نفت، تبیین عملی شایسته‎سالاری در انتصابات از طریق استقرار نظام‎های مرتبط، جذب نیروهای برگزیده متناسب با نیازهای صنعت، اصلاح ساختار سازمانی، نظام جبران خدمات، زیرساخت‎های مقرراتی مرتبط مبتنی بر راهبردهای کاهش تصدی دولت، به‎روزرسانی سامانه جامع نیروی انسانی و ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان صنعت نفت، قدم‎های جدی همراه با نوآوری برداشته شود. از خداوند قادر متعال، توفیقات جنابعالی را در انجام وظایف محوله خواستارم.

فرزین مینو، فارغ‌التحصیل مقطع دکترای آینده‌پژوهی و برنامه‎ریزی استراتژیک است. وی اردیبهشت ماه امسال با حکم وزیر نفت به عنوان مدیر مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت منصوب شده بود.

افزایش تولید نفت عربستان در نوامبر

تسنیم| تولید نفت خام در عربستان سعودی در ماه نوامبر ۳۷۷ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر افزایش یافت و به ۱۱.۰۱۶ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش اویل پرایس، صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه اکتبر به 7.70 میلیون بشکه در روز رسید که در 22 ماه گذشته بی سابقه بوده است. عربستان، بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده نفت اوپک ارسال محموله‌های نفتی خود را پیش از آغاز تحریم‌های امریکا علیه ایران افزایش داد.

صادرات بالای نفت در پاسخ به ادعای امریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران بود که به نظر بازار نفت یک سقوط فوری در عرضه نفت به وجود می‌آورد. عربستان سعودی، امارات، کویت و روسیه در تابستان نفت بیشتری تولید کردند تا نبود نفت ایران را پس از اعمال تحریم‌های امریکا جبران کنند.

در نوامبر، ماه اجرایی شدن تحریم‌ها عربستان تولید نفت خود را به بالاترین حد رساند. تولید نفت خام در عربستان سعودی 377 هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر افزایش یافت و به 11.016 میلیون بشکه در روز رسید.

عربستان در راستای تعهدش به توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک و با توجه به تقاضای فصلی کمتر برای نفت می‌تواند صادرات نفت خام خود را در ژانویه 2019 یک میلیون بشکه کاهش دهد و به 7.3 میلیون بشکه در روز برساند. صادرات عربستان در نوامبر 8.3 میلیون بشکه در روز بود.

عزم عراق برای حفر  40 چاه نفتی

ایسنا|  عراق با شرکت شلومبرگر برای حفاری ۴۰ چاه نفت در میدان نفتی بزرگ مجنون قرارداد بست.

به گزارش رویترز، ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد قرارداد با شلومبرگر، افزایش تولید از این میدان نفتی بزرگ جنوبی را هدف گرفته است.

شرکت رویال داچ شل در ژوئن سال ۲۰۱۸ از این میدان نفتی در جنوب عراق خارج شد و به این ترتیب راه برای حضور سایر غول‌های نفتی در این میدان هموار کرد.

عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است و حدود ۴.۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. عمده صادرات نفت عراق به آسیا انجام می‌گیرد. عمده صادرات نفت عراق از پایانه‌های جنوبی انجام می‌گیرد که سهمشان در درآمد نفتی به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. عراق درصدد افزایش ظرفیت تولید نفت خود از ۵ میلیون بشکه در روز به ۷ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۲ است. وزیر نفت جدید عراق اعلام کرد این کشور اکتشاف را به ویژه در صحرای غربی و مناطق مرزی افزایش خواهد داد.

آخرین وضعیت بارش‌ها

تسنیم| با ثبت ۸۷.۵ میلیمتر بارش در ۸۶ روز ابتدایی سال آبی جاری، رشدی ۱۹۹.۷ درصدی در میزان بارش‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا 26 آذر سال آبی 98-97 (86 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 87.5 میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (57.4 میلیمتر) 52.4 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (29.2 میلیمتر) 199.7 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 26 آذر به 144 میلیارد و 202 میلیون مترمکعب رسید.

 

ارسال نظر