کار بی سر و صدا؛ اقتضای جنگ اقتصادی

۱۳۹۷/۰۹/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۸۳۲

شانا|وزیر نفت، روز دوشنبه (۱۲ آذرماه) در نوزدهمین نشست تخصصی فرماندهان پایگاه‎های بسیج وزارت نفت، سالروز تشکیل بسیج (پنجم آذر) را تبریک گفت و بخش نفت، گاز و پتروشیمی را خط مقدم جبهه نبرد با دشمن خواند. به گفته وی، اکنون بیشترین فشاری که بر کشور وارد می‎شود، در این زمینه است که نتوانیم نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را صادر کنیم، زیرا همه می‎دانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم.

بیژن زنگنه به شرایط ویژه حاکم بر کشور اشاره کرد و گفت: امروز به معنای واقعی در یک جنگ سرد به سر می‎بریم. هدف امریکا و متحدان منطقه‎ای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بن‎بست رسیده‎ایم.

   محاصره اقتصادی

زنگنه از شرایط فعلی به عنوان سنگین‎ترین محاصره اقتصادی علیه ایران نام برد و افزود: امروز جمعی از همکاران شما بدون سروصدا تمام تلاش خود را

به کار بسته‎اند تا تولید و صادرات نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را زنده نگه دارند. باید هم بدون سروصدا کار کنیم، زیرا بارها گفته‎ام هر اطلاعاتی در این زمینه بدهیم به دشمن کمک کرده‎ایم و آنها متوجه می‎شوند که چه در سر داریم؛ همان‌گونه که هیچ فرمانده‎ای در جنگ، زمان و مسیر و ساعت حمله را اعلام نمی‎کرد.

وزیر نفت بر امیدآفرینی نیز تاکید کرد و گفت: عده‎ای تمام تلاش‌شان این است آینده‎ای تیره و تاریک برای مردم ترسیم کنند و بگویند نابود می‎شویم. اصلا چنین چیزی نیست.

  فساد را فریاد بزنید

زنگنه به این واقعیت هم اشاره کرد که در شرایط فعلی، همانطور که همیشه در طول تاریخ بوده است، برخی در تلاشند از این وضعیت برای ثروت‎اندوزی خود استفاده کنند و سعی می‎کنند ببرند و بخورند و بار خودشان را ببندند. بخشی از این‎ها را می‎توان با نظارت‎های رسمی کنترل کرد که دولت هم انجام می‎دهد. وزیر نفت با اشاره به موضوع فساد گفت: همانطور که قبلا هم بارها تاکید کرده‎ام، در مقابل فساد نباید کوتاه آمد؛ حال این فساد از جانب هر که می‎خواهد باشد. نمی‎گویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید؛ می‎گویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقل‎های زندگی هستند، دوچندان باید باشد.وی تاکید کرد: اینکه یک عده دنبال پر کردن جیب خودشان هستند، نه شرعی است و نه انقلابی.

   جدی گرفتن حضور زنان

زنگنه در صحبت‎های خود، بر لزوم جوانگرایی در صنعت نفت و توجه بیشتر به حضور بانوان تاکید کرد و گفت: در جایی خواندم که پیامبر اکرم(ص) در آخرین لحظات زندگی‎شان گفته‎اند که نمی‌دانم آیا رسالتم را در مورد زنان و بردگان بطور کامل انجام داده‎ام یا نه. ایشان درباره زنان و بردگان فرموده‎اند چون آن زمان این دو دسته تحت ظلم بوده‎اند. در حال حاضر به برکت جمهوری اسلامی تحول عظیمی در حوزه زنان ایجاد شده است، اما هنوز شاهدیم که در برخی سازمان‎ها هیچ مدیر زنی وجود ندارد. بطور مثال در شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، یک مدیر خانم هم نداریم. باید به این فرآیند کمک کنیم، زیرا حضور بانوان به مبارزه بیشتر با فساد هم کمک می‎کند.وی گفت: آینده روشن است و مطمئن هستم به کوری چشم منافقان و دشمنان منطقه‎ای که نمی‎خواهند موفقیت‌‌های ما را ببینند، با سرافرازی و سخت‎کوشی و ایستادگی از این شرایط عبور می‎کنیم.

 

ارسال نظر