کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۷۸

3  مدیر نفتی جدید معارفه شدند

شانا|مسعود کرباسیان عصر روز چهارشنبه (هفتم آذرماه) در آیین تجلیل و معارفه مدیران پیشین و جدید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت و گاز اروندان و شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: افتخارم این است که در مسوولیت جدید، نخستین سفرم به استان خوزستان است؛ استانی که منشأ تاریخ نفت و سرمایه ارزشمند کشور است. آرامش امروز ما، مرهون خوزستان است که خط اول در دوران جنگ تحمیلی بود. وی با بیان اینکه حامل پیام قدردانی وزیر نفت از کارکنان این سه شرکت است، گفت: اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی به معنای واقعی در نفت جریان دارد. مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: دولت برای تحویل لایحه بودجه سال ۹۸ به مجلس تا ۱۵ آذرماه، در سه شیفت مشغول فعالیت است. کرباسیان بر استفاده از نیروهای متخصص جوان در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: مجموعه تلاش‌هایی که در صنعت نفت و شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود باید به‌خوبی بازتاب داده شود. برای نمونه افزایش تولید پس از تحریم‌ها، اقدام‌های ارزشمند صنعت نفت در حوزه حفاری یا فعالیت توسعه‌ای در غرب کارون تنها بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این شرکت است.در این مراسم، احمد محمدی، مدیرعامل جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، سید عبداله موسوی، مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری ایران و جهانگیر پورهنگ، مدیرعامل جدید شرکت نفت و گاز اروندان، اولویت‌های خود را از افزایش انگیزه منابع انسانی تا بهبود فرآیندهای عملیاتی مطرح کردند.

برنت از رسیدن به 60 دلار باز ماند

تسنیم|در حالی که انتظار می‌رود اوپک و روسیه هفته آینده روی کاهش تولید نفت به توافق برسند، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، اما در عین حال افزایش میزان ذخایر نفت خام امریکا مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شد.بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 30 سنت، معادل 0.5 درصد افزایش به 59 دلار و 81 سنت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز امروز با 20 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 51 دلار و 65 سنت رسید.با وجود افزایش قیمت‌ها، به دلیل مازاد عرضه به خصوص از سوی امریکا، روسیه و کشورهای عضو اوپک قیمت نفت نسبت به اوایل ماه اکتبر تقریبا یک سوم کاهش یافته است.اوپک و اروپا در تلاش‌اند به منظور مهار مازاد عرضه، به توافقی بر سر محدود کردن تولید دست یابند.بانک‌ای ان زد در یادداشتی نوشت، در حالی که نشانه‌هایی از توافق اوپک و متحدانش بر سر کاهش تولید دیده می‌شود، قیمت نفت اندکی ترمیم شده است. قرار است اوپک و روسیه طی روزهای 6 و 7 دسامبر در مورد سیاست تولید نفت با یکدیگر رایزنی کنند.

آغاز صادرات نفت ایران  به ژاپن از ماه آتی

فارس| از ماه آینده خرید نفت از ایران را از پی خواهند گرفت؛ اما هنوز ژاپنی‌ها نگفته‌اند، چه مقدار نفت از ایران خریداری خواهند کرد.

براساس آمارهای موجود ژاپنی‌ها پیش از تحریم‌ها، ۱۶۰ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ از ایران نفت خریداری می‌کردند.

هیروشیگه سیکو، وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنعت روز سه‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در توکیو اظهار کرده بود، به‌دنبال تصمیم امریکا برای اعطای معافیت به ژاپن، پالایشگاه‌های ژاپنی سرگرم آماده‌سازی برای از سرگیری واردات نفت ایران هستند.

شرکت JXTG هلدینگ که بزرگ‌ترین پالایشگاه نفت ژاپن است، تایید کرد به‌دنبال تحولات اخیر، سرگرم بررسی از سرگیری واردات نفت ایران است. با این حال به میزان خرید خود اشاره نکرد. شرکت‌های ژاپنی تحت فشار امریکا، خرید نفت ایران را در اکتبر متوقف کرده بودند. تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن نیز اظهار کرده بود این کشور خریدش از ایران را به منظور دریافت معافیت از تحریم‌های امریکا قطع کرده بود.

 

ارسال نظر