کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۹/۰۶ - ۰۰:۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۳۴۳۷۵

کوتاه از دنیای انرژی  اتصال گاز مناطق زلزله‌زده

شانا| رییس روابط عمومی و سخنگوی شرکت ملی گاز درباره گازرسانی به روستاهای مناطق زلزله‌زده گفت: پس از وقوع زلزله یکشنبه شب (چهارم آذرماه) در استان کرمانشاه، شیر گاز ورودی شهرهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ۵۰ روستای تابعه آنها بسته شد تا شاهد وقوع حوادث ثانویه نباشیم.

مجید بوجارزاده افزود: کارشناسان منطقه ۷ انتقال گاز و شرکت گاز استان کرمانشاه بدون اتلاف وقت عملیات بررسی سلامت خطوط انتقال گاز و شبکه گاز درون شهری و درون روستایی را آغاز کردند و پس از حصول اطمینان از سلامت خطوط، گاز مناطق قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در نخستین ساعات پس از زلزله وصل شد. وی ادامه داد: از آنجا که بررسی سلامت شبکه گاز روستایی به زمان بیشتری نیاز داشت کارشناسان شرکت گاز استان کرمانشاه و گروه امداد و نجات شب یکشنبه را به نشت‌یابی روستاها اختصاص دادند و سرانجام گاز ۵۰ روستا نیز صبح روز دوشنبه وصل شد. بوجارزاده گفت: خوشبختانه خسارتی به شبکه گازرسانی کرمانشاه وارد نشده و مشترکان گاز که از سلامت منازل و لوله‌کشی داخلی ساختمان خود اطمینان دارند با آرامش خاطر می‌توانند از گاز طبیعی استفاده کنند. زلزله ۶,۴ ریشتری ساعت ۲۰ و هفت دقیقه یکشنبه در عمق ۷ کیلومتری زمین، سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

احتمال افزایش تولید نفت ایران

ایسنا| مدیر پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه احتمال افزایش 20 درصدی تولید نفت ایران وجود دارد، گفت: راه مقابله و دور زدن تحریم‌ها را بلد هستیم و تا زمانی که برای نفت ایران مشتری وجود داشته باشد و بتوانیم نفت را بفروشیم، حتی یک بشکه نیز از تولید نفت کشور را کاهش نخواهیم داد. رامین قلمبر دزفولی با اشاره به اعمال تحریم‌ها بر صنعت نفت ایران اظهار کرد: با سیاست‌هایی که وزارت نفت در بحث ساخت داخل قطعات از چند سال گذشته آغاز کرده است، در حال حاضر بالای 70درصد از نیاز صنعت نفت از درون کشور تامین می‌شود. وی تصریح کرد: همه کالاهایی که به صورت 100 درصدی ساخت داخل شده‌اند، می‌توانند نیاز صنعت نفت را در دوران تحریم‌ها تامین کنند. قلمبر دزفولی ادامه داد: با اشاره به کیفیت ساخت قطعات و تجهیزات نفتی توسط سازندگان داخلی، عنوان کرد: همه کالاهایی که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند، مطابق استانداردهای بین المللی است. بنابراین محصولات ساخت داخل کیفیت استانداردی دارند که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می‌گیرند. قلمبر دزفولی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود شرایط، سازندگان داخلی باید روز به روز کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقا دهند.

آینده قیمت نفت در هاله‌ ابهام

تسنیم|  نماینده سابق ایران در اوپک گفت: فروش نفت اوپک در راستای تعادل بازار نفت و مقابله با سونامی عرضه مازاد کشورهای غیرعضو باید تا یک میلیون بشکه کاهش یابد.

محمدعلی خطیبی با اشاره به کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی افزود: گزارش‌هایی مبنی بر افزایش عرضه نفت طی سال آینده میلادی در بازارهای جهانی منتشر شده که بازار را با نگرانی‌هایی روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه طبق این گزارش‌ها اقتصاد جهانی در سال آینده مانند سال 2018 رشد نخواهد کرد، اظهار داشت: با وجود این میزان تقاضا طی سال 2019 با کاهش روبرو خواهد بود.

نماینده سابق ایران در اوپک ادامه داد: از بعد دیگر عرضه نفت غیر اوپک طی سال آینده میلادی در بازارهای جهانی بیش از دو میلیون بشکه افزایش می‌یابد که بر نگرانی در بازارهای جهانی افزوده است.

وی در ادامه گفت: جنگ تعرفه میان کشورهای بزرگ اقتصادی نتایج منفی بر روی اقتصاد تمامی کشورها خواهد گذاشت و میزان رشد اقتصادی کشورها را با کسادی روبرو خواهد کرد.

خطیبی اظهار کرد: اعضای اوپک به احتمال زیاد عرضه نفت خود را برای سال آینده میلادی تا یک میلیون بشکه کاهش می‌دهند و همینطور برخی از کشورهای غیر اوپک مانند روسیه نیز با کاهش تولید خود در این وادی با اوپکی‌ها همکاری خواهند کرد.

بی‌اثری تحریم‌ بر ورود تکنولوژی نیروگاهی

باشگاه خبرنگاران| مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر تولید برق وزارت نیرو با اشاره به تاثیر تحریم‌های تحمیلی به کشور برای ورود تکنولوژی‌های مرتبط با توربین‌های جدید نیروگاهی، اظهار کرد: با صاحبان تکنولوژی‌های جدیدی همچون توربین‌های گاز کلاس F قرارداد‌های درازمدتی منعقد شده که تحریم‌های یک‌جانبه اخیر آنها را مختل نخواهد کرد.

محمدعلی فرحناکیان گفت: مباحثی در این قرارداد‌ها منجر به لغو قرارداد می‌شود که تحریم‌های یک جانبه امریکا شامل آن شرایط نمی‌شود. در نتیجه انتقال تکنولوژی توربین‌های جدید نیروگاهی همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این بین برخی محدودیت‌ها در حوزه مراودات مالی برای ما ایجاد شده است که در حال رفع آن هستیم، بنابراین تحریم‌های تحمیلی به کشور انتقال تکنولوژی را به هیچ‌وجه مختل نخواهد کرد.

فرحناکیان ادامه داد: از سوی مقابل کشور ما با توافقنامه‌های بین‌المللی تغییرات اقلیمی سازمان ملل از جمله توافق‌نامه پاریس همراه است که یکی از مزایای این توافق‌نامه این است که سازمان ملل باید در زمینه انتقال تکنولوژ‌های که منجر به تولید آلایندگی‌های کمتر می‌شود با کشور ما همکاری کند.

 

ارسال نظر