آینده‌ نفت با مدیران جدید

۱۳۹۷/۰۹/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۲۹۳

گروه انرژی|نادی صبوری|

همزمانی نمایشگاه ساخت داخل نفت اهواز با موج تغییر مدیران ایران به دلیل قانون منع بازنشستگی باعث شده است نشست‌های خبری این نمایشگاه بیش از هر چیزی به ارایه برنامه مدیران جدیدی که بعضا چند ساعت از انتصاب آنها مى‌گذشت. تبدیل شود.  نشست نخست خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه نفت با سید عبدالله موسوى مدیرعامل جدید شرکت ملى حفارى برگزار شده و در ادامه نشستی دیگر با جهانگیر پورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد. این 2 مدیر هر  دو  با تاکید بر اینکه در دوره مدیریتی خود چارچوب مشخص وزارت نفت و برنامه‌های بالادستی را دنبال خواهند کرد از برنامه‌های شرکت‌های ذی‌ربط خود صحبت کردند.

اهواز بارانی در چند روز اخیر میزبان نمایشگاه ساخت داخل صنعت نفت بود، نمایشگاهی که هر چند شاید در قیاس با نمایشگاه نفت تهران رونق کمتری داشته باشد اما برای سازندگان صنعت نفت در خوزستان اهمیت فراوانی دارد. سازندگانی که تفاوت مهمشان با دیگر رقبا در داخل کشور، این نکته است که حتی در شرایط نبود پول و منابع نیز به اعتبار چهره‌های استانی کار را متوقف نمی‌کنند.

سید عبدالله موسوی مدیرعامل جدید شرکت ملی حفاری که در راستای موج تغییرات به دلیل قانون منبع به کارگیری بازنشستگان به تازگی به این سمت منصوب شده است، روز یکشنبه در نشستی خبری در حاشیه نمایشگاه ساخت داخل نفت اهواز عنوان کرد: «حمایت از شرکت‌های سازنده داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان وظیفه ذاتی شرکت ملی حفاری است و در سال‌های پیش رو در این راستا حرکت خواهیم کرد»

به گزارش «تعادل» شرکت ملی حفاری در مجموع 73 دکل حفاری در اختیار دارد که 70 دکل خشکی و 3 دکل دریایی را شامل می‌شود. طبق اظهارات موسوی این دکل‌ها اکنون در مرحله‌ای قرار دارند که به تعمیرات نیازمند هستند.  پیش‌تر در اخبار عنوان شده بود که شرکت انی ایتالیا از شرکت ملی حفاری ایران دعوت کرده است تا در پروژه‌های حفاری این شرکت در عراق شرکت کند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری در پاسخ به این پرسش «تعادل» که اکنون وضعیت این همکاری در چه مرحله‌ای است عنوان کرد: «شرکت ملی حفاری پتانسیل بالایی برای این نوع از همکاری‌ها دارد و در هفته‌های پیش رو اخبار خوبی در این زمینه خواهید شنید»

موسوی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران از ردیف‌های بودجه دولت استفاده نمی‌کند، گفت: این شرکت هزینه‌های جاری خود در ارتباط با حقوق و دستمزد و تهیه و نگهداشت تجهیزات را از محل کارکرد خود تامین می‌کند و لذا باید با کار و تلاش مضاعف و گسترش فعالیت‌ها از داشته‌های خود استفاده به عمل آورد.

مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت ملی حفاری در پاسخ به پرسشی درباره دستاوردهای نمایشگاه صنعت نفت و حفاری خوزستان توضیح داد: این رویداد صنعتی اقتصادی فرصت ارزنده‌ای ایجاد می‌کند تا شرکت‌های سازنده، صنعتگران و پیمانکاران در فضایی صمیمی با شرکت‌های متقاضی دریافت خدمات به تعامل و تبادل تجربیات پرداخته و راه‌های بسط همکاری را بررسی نمایند . همچنین جهانگیرپورهنگ مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نیز که تنها چند ساعت از انتصابش به این سمت می‌گذشت پس از موسوی نشستی خبری را در حاشیه نمایشگاه برگزار کرد. پورهنگ که پیش از این سمت مدیرعاملی نفت و گاز مارون را در اختیار داشته است، برنامه‌های خود برای اداره نفت و گاز اروندان که 6 میدان مهم نفتی را در اختیار دارد مطرح کرد.

پورهنگ با اشاره به اینکه در حال حاضر 440 هزار بشکه نفت خام از این میادین که بخشی از آنها میادین غرب کارون مشترک با عراق است نفت خام تولید می‌شود گفت: «طبق برنامه پنجم توسعه این تولید باید به 1 میلیون بشکه در روز برسد. البته این ارقام حدودی است و ممکن است با مطالعات جدید به ارقام بیشتری دست پیدا کنیم»

نحوه تعامل در منطقه‌ای که هورالعظیم در آن واقع شده است، یکی از تفاوت‌های مهم شرکت نفت و گاز اروندان است. پورهنگ در خصوص موضوع هورالعظیم عنوان کرد: «ویژگی‌های خاص اقلیمی منطقه به‌ویژه در هور، با هر دو بخش دریا و خشکی متفاوت است که این موضوع سبب پیچیدگی و سختی فرآیند حفاری و تولید شده است، اما تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شده و اکنون تولید طبق برنامه ابلاغی شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود.»

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در پاسخ به این پرسش که با کاهش سرمایه‌گذاری‌های خارجی، عملیات تولید و توسعه میدان‌ها چه شرایطی خواهد داشت، اظهار کرد: هیچ‌کسی منکر نیاز صنعت نفت به سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی نیست، اما ما همواره روی پای خود ایستاده‌ایم و در هر شرایطی به اهداف خرد و کلان صنعت نفت دست یافته‌ایم، زیرا با اعتماد به توان داخل، سازندگان متعهد و جوانان خوش‌فکر کشور، بخش عظیمی از کالا و تجهیزات مورد نظر و حتی دانش نوین صنعتی را بومی‌سازی کرده‌ایم.

وی درخصوص سیاست‌های اجرایی آینده برای کارکنان گفت: در راستای ارایه خدمات رفاهی هر چه بیشتر به نیروهای قرارداد معین و ارکان ثالث این شرکت طی دوسال گذشته تاکنون کمیته‌هایی تشکیل و کارشناسی شد که ماحصل آن ارایه تسهیلات رفاهی اعم از استفاه از خدمات بیمارستانی، باشگاهی و افزایش دستمزد‌ها به نیروهای قرار داد موقت بوده است.

 

ارسال نظر