کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۸/۲۹ - ۰۰:۲۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۴۰۵۷

فوت دو کارگر در پتروشیمی ارومیه

ایسنا| سقوط مواد زائد جان دو نفر از کارکنان پتروشیمی ارومیه گرفت.

رییس روابط عمومی پتروشیمی ارومیه در این رابطه بیان کرد: ساعت 13: 35 دو نفر از کارگران داخل واحد سد مشغول تمیز کردن

 HOTGAS FILTER مواد زائد آمونیاک بودند که این مواد از بالا روی آنها آوار می‌شود.

یوسف غنی‌زاده درباره جزییات حادثه پتروشیمی ارومیه که منجر به فوت 2 نفر از کارگران شد اظهار داشت: ساعت 13: 35 دو نفر از کارگران داخل واحد 100 مشغول تمیز کردن HOTGAS FILTER مواد زائد آمونیاک بودند که این مواد از بالا روی آنها آوار می‌شود.

وی افزود: کارکنان بیرون از این واحد 15 دقیقه تلاش کردند که آنها را از محل حادثه بیرون بیاورند اما این دو کارگر 30 و 50 ساله فوت کرده بودند.

رییس روابط عمومی پتروشیمی ارومیه خاطرنشان کرد: هیچ انفجاری در مجتمع رخ نداده و خط تولید نیز مشکلی ندارد. وی توضیح داد: هر سال یکی از واحدها از مدار خارج و اورهال شده و برای سال آینده آماده می‌شود. این واحد نیز از یک ماه پیش خارج از مدار بوده و در مرحله تمیز کاری بوده است. غنی‌زاده یادآور شد: واحد محل حادثه تولیدکننده پودر کریستال ملامین بوده است.

کارت سوخت دریافت کنید

شانا| شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین به‌ویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها، از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، تنها با استفاده از کارت سوخت انجام شود.

 بر اساس این اطلاعیه، مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت‌هایی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه‌ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه ۳ آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷ نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام کنند.

به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی و صداوسیما به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

تاکید می‌کند که برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد.

خاطرنشان می‌سازد این اقدام به معنای سهمیه‌بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و لازم است هموطنان محترم به شایعات بی‌اساس در این مورد توجه نفرمایند.

بنابراین از زمان فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، همان‌گونه که گفته شد، از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، بنزین صرفا با ارایه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.

انتصاب در هیات‌مدیره صنایع پتروشیمی

شانا| وزیر نفت در حکمی بهزاد محمدی را به عنوان عضو اصلی هیات‌مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب کرد.

در حکم بیژن زنگنه به بهزاد محمدی آمده است: حسب اختیارات تفویض شده به اینجانب، از سوی مجمع عمومی محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به استناد ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مصوب ۱۳۹۱/۲/۱۹ مجلس شورای اسلامی، با عنایت به تعهد، حسن تجربه و تخصص جنابعالی به موجب این حکم برای مدت سه سال به عنوان «عضو اصلی هیات‌مدیره» شرکت ملی صنایع پتروشیمی منصوب می‌شوید.

 امید است با اتکال به ایزد متعال و تعامل با سایر اعضای هیات‌مدیره و کارکنان صدیق و وظیفه‌شناس آن شرکت در انجام امور و اهداف عالیه شرکت موفق و موید باشید.

مشکل امریکا با نیاز عراق به انرژی ایران

ایلنا| کنسول امریکا در بصره اعلام کرد که واشنگتن در حال بررسی راهکاری برای مشکل عراق در زمینه خرید انرژی از ایران پس از اعلام دور جدید تحریم‌ها در بخش نفت این کشور است.

به گزارش بغداد پست، «تیمی دیویس» کنسول امریکا در بصره در کنفرانسی مطبوعاتی با اشاره به اینکه واشنگتن از نیاز بخش صنعت عراق به انرژی صادر شده از ایران آگاه است، گفت: «کنسولگری امریکا به دلیل علاقه شدید به آینده صنعت عراق مذاکره با مقام‌های واشنگتن و شرکای آن در بغداد را برای دستیابی به راه‌حلی در این زمینه ادامه می‌دهد».

عراق در حال حاضر هزار و ۳۰۰ مگاوات برق از ایران خریداری می‌کند و همچنین برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خود نیز نیازمند واردات گاز از این کشور است، به گونه‌ای که این واردات برای رفع کمبود دراز مدت برق در عراق ضروری است.

واشنگتن پنجم ماه نوامبر تحریم‌های جدیدی را علیه دو بخش پولی و نفتی ایران وضع کرد.

 

ارسال نظر