کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۳۳۶۴۳

 اوپک به دنبال جلب نظر ترامپ  نیست

ایسنا| وزیر انرژی امارات متحده عربی به دنبال هشدار ترامپ به این گروه برای کاهش ندادن تولید نفت، گفت: اوپک به فشار امریکا برای پایین بردن قیمت نفت پاسخ نخواهد بود اما درصدد حفظ تعادل بازار خواهد بود. سهیل المزروعی به پلاتس گفت: ما به نیازهای سیاسی پاسخ نمی‌دهیم. وی که امسال ریاست دوره‌ای اوپک را برعهده دارد در ادامه افزود: ما کاری که برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا درست است را انجام خواهیم داد و مسائل دیگر وظیفه ما نیست. وظیفه ما پایین یا بالا نگه داشتن قیمت‌ها نیست، کار ما حفظ تعادل بازار است نه اینکه بیش از حد یا کمتر از حد لازم به بازار نفت عرضه کنیم.اوپک و متحدانش سرگرم بررسی کاهش تولید هستند و کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک یکشنبه هفته جاری اعلام کرد ممکن است شرایط بازار ایجاب کند که میزان تولید این گروه یک میلیون بشکه در روز در اوایل سال ۲۰۱۹ کاهش پیدا کند. عربستان سعودی که متحد کلیدی امریکا در خاورمیانه است پیش از هر گونه تصمیم رسمی اوپک، اعلام کرد صادرات نفت خود را در دسامبر ۵۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به نوامبر کاهش خواهد داد. تغییر موضع اوپک ترامپ را واداشت که در توییتی بنویسد: ‌امیدوارم عربستان و اوپک تولید نفت را کاهش ندهند. قیمت‌های نفت بر مبنای عرضه باید بسیار پایین‌تر باشد.

طرح  ابوظبی برای تولید گاز شیل

فارس| شرکت نفت ابوظبی به نیابت از دولت ابوظبی همکاری مشترکی را با شرکت توتال فرانسه به منظور تولید گاز از منابع غیرمتعارف آغاز خواهد کرد. به گزارش روزنامه الحیات، براساس اعلام شرکت نفت ابوظبی این شرکت قراردادی با توتال فرانسه به منظور تولید گاز از میدان الذیاب که منابع گازی غیرمتعارف دارد منعقد کرده است که سهم شرکت توتال از این قرارداد 40 درصد و سهم شرکت ابوظبی از این قرارداد 60 درصد است که تا سال 2030 ادامه دارد. احمد جابر مدیر اجرایی شرکت نفت ابوظبی در این خصوص گفته است هدف از این قرارداد استراتژیک تامین امنیت انرژی ابوظبی و تامین انرژی برای تولیدات اقتصادی است.

همچنین پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال نیز می‌گوید: ما متعهد به حمایت از امارات متحده عربی در اجرای اهداف خود برای توسعه این منبع غیرمتعارف گاز و افزایش ارزش آن هستیم.

 

ارسال نظر