تولید خود را افزایش دهید

۱۳۹۷/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۶۴۴

ایسنا|مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد اوپک باید در نشست بعدی خود برای افزایش تولید تصمیم بگیرد تا محدودیت عرضه در بازار برطرف شود.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: بازارهای نفت جهانی و همچنین رشد اقتصاد جهانی دوره بسیار حساسی را سپری می‌کنند. اگر تولیدکنندگان نفت به سلامت رشد اقتصاد جهانی اهمیت می‌دهند که به نظر من چنین است، باید برای آرام کردن بازار گامهایی را بردارند.

بیرول مجددا هشدار خود مبنی بر اینکه بدون افزایش تولید کشورهای اوپک رشد اقتصاد جهانی وضعیت هشداردهنده پیدا می‌کند را تکرار کرد. وی گفت: جهان به نفت بیشتری برای جبران عرضه کمتر از سوی ایران و ونزوئلا نیاز دارد.

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی خاطرنشان کرد: اگرچه بازار نفت در حال حاضر به خوبی تامین شده است اما اگر تولیدکنندگان تولیدشان را افزایش ندهند یا سیگنالی در این باره ارسال نکنند، چند ماه آینده بسیار دشوار خواهد بود.

هشدار بیرول برخلاف بیانیه وزیران انرژی عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت است. این تولیدکنندگان اعلام کرده‌اند ممکن است لازم باشد به کاهش تولید بازگردند و به ضرورت آماده کردن گزینه‌هایی درباره سیاست تولید در سال آینده برای جلوگیری از برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار اشاره کرده‌اند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الاخباریه گفته است: ما به مرحله نگرانی نسبت به این افزایش رسیده‌ایم و ممکن است که مداخله برای بازگشت به ثبات ضروری باشد. وی اظهار کرد: نگران افزایش سطح ذخایر نفت است و سطح تولید در کشورهایی شامل ایران، ونزوئلا، لیبی و نیجریه را مونیتور خواهد کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش بازار نفت خود، نرخ رشد تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری و آینده را به دلیل افزایش تهدیدهای متوجه رشد اقتصاد جهانی کاهش داد. با این حال این آژانس هشدار داد کاهش مازاد ظرفیت تولید، قیمت‌های نفت را بالا نگه خواهد داشت.

گروه بانکی UBS سوییس نیز در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است رشد تقاضای جهانی برای نفت از ۱.۵ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، به ۱.۲ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹ آهسته خواهد شد و ریسک‌های پیرامون عرضه مازاد ظرفیت تولید جهانی را به پایین‌ترین میزان در ۱۰ سال اخیر کاهش خواهد داد.

 

 

ارسال نظر