امریکا درباره ایران به روسیه هشدار داد

۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۹۸

ایسنا|

یک مقام بلندپایه دولت امریکا به روزنامه فاینشیال تایمز گفت: امریکا به روسیه هشدار داده است که حتی به فکر کمک به ایران برای دورزدن تحریم‌های نفتی امریکا نباشد.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک مقام بلندپایه امریکا نوشت: ایران ممکن است ایده فروش نفت خود از سوی روسیه به بازار جهانی برای دورزدن تحریم‌ها را پیش ببرد، اما به روسیه هشدار داده می‌شود که حتی به این موضوع فکر نکند.

فاینشیال تایمز نوشت: مقام بلندپایه امریکایی بیان کرده است که به نفع روسیه است که فرار ایران از تحریم‌های امریکا را تسهیل نکند.

پیش‌تر رسانه‌ها گزارش کرده بودند روسیه و ایران ماه گذشته تحت قراردادی، توافق کردند که به ایران اجازه می‌دهد تحریم‌های امریکا را در خصوص صادرات نفت دور بزند.

براساس گزارش اویل پرایس، در نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه در تهران که در سپتامبر به میزبانی حسن روحانی، رییس‌جمهوری ایران برگزار شد و در آن ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه حضور داشت، ایران و روسیه قراردادی بستند که براساس آن ایران از طریق دریای خزر به روسیه نفت صادر خواهد کرد و روسیه این نفت را در پالایشگاه‌های خود فرآوری کرده و سپس محصولات فرآوری شده را به بازار جهانی صادر خواهد کرد. در قبال عرضه نفت خام از سوی ایران، روسیه نیز کالا و خدمات برای تهران فراهم خواهد کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا، نیز در مصاحبه‌ای که اوایل سال جاری با خبرگزاری رویترز داشت، اظهار کرد: برای مشتریان نفتی ایران دریافت معافیت از تحریم‌ها نسبت به دوران اوباما دشوارتر خواهد بود.

وزیر خزانه داری امریکا بیان کرد: من انتظار ندارم صادرات نفت ایران در نوامبر به صفر برسد، اما تلاش‌های دولت امریکا برای دستیابی به این هدف است.

 

 

ارسال نظر