پتروشیمی‌ها ارز را دقیق ارایه کرده‌اند

۱۳۹۷/۰۷/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۹۷۱
پتروشیمی‌ها ارز را دقیق ارایه کرده‌اند

 گروه انرژی|

رضا نوروز‌زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیروز در حاشیه نشستی که برای بررسی موضوع «هلدینگ‌‌ها» در صنعت پتروشیمی ایران برگزار شده بود از وضعیت ارایه ارز شرکت‌های پتروشیمی دفاع کرد.

به گزارش «تعادل» نوروز‌زاده در این نشست عنوان کرد: « تنها صنفی که دقیق و با عدد و رقم ارز خود را عرضه می‌کنند پتروشیمی‌ها هستند». او دیروز همچنین به موضوع تجمیع هلدینگ‌های پتروشیمی نیز پرداخته و گفت: «هلدینگ‌ها باید همگون و دارای سنخیت باشند. بی‌شک تجمیع هلدینگ‌های پتروشیمی به نفع جامعه، توسعه کشور و در مجموع به سود خود آنهاست. تجمیع هلدینگ‌ها به ایجاد بخش خصوصی واقعی در این شرکت‌ها می‌انجامد.»

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی در برخی موارد پل ارتباطی میان دولت و بخش خصوصی است، عنوان کرد: شرکت‎های پتروشیمی به صورت منظم ارز مورد نیاز کشور را در سامانه نیما عرضه می‌کنند.

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: « امیدوارم هلدینگ‌ها با هم ادغام شوند در بازار فشرده و رقابتی پتروشیمی قدرتمند پیش بروند. این کشور باید هلدینگ‌های بزرگ داشته باشد. سازمان‌های توسعه‌ای باید احیا شوند و می‌توانند منابع سرگردان کشور را بگیرند در کنار بخش خصوصی از سرمایه صیانت کنند اما مدیریت و اجرا توسط بخش خصوصی صورت بگیرد.»

نوروز‌زاده که در ادوار گذشته مجلس ریاست کمیسیون صنایع را بر عهده داشته است در زمینه استفاده از منابع سرگردان برای طرح‌های پتروشیمی گفت: «چطور برخی اسامی با جا زدن خود به عنوان نزدیک به بانک مرکزی توانستند 15 هزار میلیارد تومان سرمایه مردم را جذب کنند اما بخش نفت و گاز و پتروشیمی نتواند مردم را به دریافت سود واقعی ترغیب کند؟»

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی که از گزینه‌های احتمالی کنار رفتن به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان به شمار می‌رود در مورد موضوع ایجاد صندوق‌هایی برای استفاده از سرمایه مردم در طرح‌های پتروشیمی گفت: خوشحالم که وزیر محترم نفت نیز دیروز در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد. به نظر می‌رسد این مساله در حال رسیدن به مراحل نهایی است.»

 

ارسال نظر