کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۰۰:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۳۰۸۶۵

تجهیز تهران  به سامانه مدیریت برق

ایسنا| مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران از راه‌اندازی اپلیکیشن همراه برق تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این اپلیکیشن مشترکان می‌توانند علاوه بر پرداخت بهای برق، میزان مصرف خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

حسین صبوری تاکید کرد: پس از راه‌اندازی این اپلیکیشن مشترکان به‌راحتی می‌توانند علاوه بر انجام خدمات خود به صورت غیرحضوری از میزان مصرف خود نیز مطلع شوند.

وی با بیان اینکه نهایتا تا چند ماه آینده این اپلیکیشن بهره‌برداری می‌شود، گفت: یکی از اهداف شرکت توزیع برق تهران این است که خدمات مشترکان به صورت غیرحضوری صورت گیرد به همین دلیل برای اولین‌بار این اپلیکیشن در ایران رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران ادامه داد: علاوه بر این مساله فاز اول خدمات غیرحضوری در صنعت برق تهران کلید زده خواهد شد تا مشترکان و متقاضیان صنعت برق بدون مراجعه به ادارات ۲۲‌گانه برق تهران بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

استاندارد‌های جدید برای مصارف آب خانگی

پاون| مدیرکل دفتر استانداردها و طرح‌های آب و آبفای وزارت نیرو گفت: 3 استاندارد برچسب مصرف آب در مصارف خانگی توسط این دفتر تدوین و از سوی سازمان ملی استاندارد ایران ابلاغ شده است که پیش‌بینی می‌شود اجرای اجباری آن تا بهمن ماه سال جاری انجام شود.

تقی عبادی در این باره افزود: در حال حاضر 4 استاندارد برچسب مصرف آب در بخش مصارف آب خانگی تدوین و از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده که سال گذشته اجرای اجباری استاندارد برچسب مصرف آب ماشین‌های لباسشویی خانگی توسط سازمان مذکور انجام شد.

وی تاکید کرد: برای حفظ مسائل زیست محیطی در مقوله فاضلاب، ضوابطی از جمله ضوابط استفاده مجدد از آب‌های برگشتی و پساب، حفاظت از کیفیت منابع آب در مدیریت مواد زاید، راهنمای طبقه‌بندی کیفیت آب خام، پساب‌ها و آب‌های برگشتی برای مصارف صنعتی و تفرجی تدوین و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به شرکت‌های آب منطقه‌ای، مهندسین مشاور و ادارات محیط زیست استانی ابلاغ شده است. عبادی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های مالی و ظرفیت منابع انسانی، امکان نظارت مستمر بر نحوه اجرای این دستورالعمل‌ها فراهم نشده و به دنبال ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های مربوطه هستیم.

مهار آتش‌سوزی خط انتقال گاز «رامهرمز»

شانا| مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز، از مهار آتش‌سوزی خط انتقال گاز رامهرمز - باغ‌ملک خبر داد و گفت: علت آتش سوزی مشخص نیست و خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است.

پیمان خضرایی درباره آتش‌سوزی خط انتقال گاز باغ‌ملک بیان کرد: این آتش‌سوزی در ساعت ۶ صبح روز سه‌شنبه رخ داد که خوش‌بختانه هیچ تلفات جانی نداشته است. ما در محل وقوع حادثه هستیم تا همه جوانب آتش‌سوزی و علت آن را بررسی کرده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بلافاصله پس از آغاز آتش‌سوزی، شیرهای گاز این خط انتقال ۱۰ اینچی بسته شد تا از گسترش آتش جلوگیری شود.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز از حضور تیم امداد و مهار آتش در محل حادثه خبر داد و تصریح کرد: اکنون در حال تغییر آرایش خطوط انتقال گاز در منطقه هستیم تا مصرف‌کنندگان با مشکلی برای دریافت گاز مصرفی خود مواجه نشوند.

به گفته خضرایی، این آتش‌سوزی گستردگی زیادی نداشته است. شهرستان باغ‌ملک با مرکزیت شهر باغ‌ملک، یکی از شهرستان‌های استان خوزستان در جنوب غربی ایران است که با شهرستان‌های رامهرمز، ایذه و شهرستان هفتکل هم‌مرز است.

هوشک سراوان؛ کم‌بارش‌ترین نقطه کشور

پاون| پرونده سال آبی 97-96 در حالی بسته شده است که افت بی‌سابقه بارندگی‌های سال آبی جاری موجب شده است تا میزان بارش‌های حوضه آبریز مرزی شرق تنها به 40 میلی‌متر برسد که این رقم در مقایسه با سال گذشته 35 درصد، در مقایسه با میانگین بارندگی 10 سال اخیر حدود 55 درصد و در مقایسه با مدت متوسط 49 ساله حدود 63 درصد کاهش یافته است. ادامه این روند موجب شده است تا حوضه آبریز مرزی شرق که بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را در می‌گیرد، بدترین میزان بارندگی خود را در 50 سال اخیر تجربه کند و هوشک سراوان استان سیستان و بلوچستان با ثبت 4.3 میلیمتر بارندگی به کم ‌بارش‌ترین نقطه کشور مبدل شود.

سدهای واقع در این حوضه آبریز نیز یکی از خشک‌ترین مقاطع زمانی سالیان اخیر را تجربه می‌کنند بطوری که ورودی آب به هفت سد موجود در این حوضه آبریز تنها به 20 میلیون مترمکعب رسیده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته بیش از 97 درصد کاهش یافته است.

میزان ذخیره فعلی سدهای این حوضه آبریز نیز هم اکنون در حدود 420 میلیون مترمکعب است که حکایت از کاهش 54 درصدی آب ذخیره شده در سدهای هفتگانه این حوضه نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد و در حال حاضر بیش از 73 درصد مخازن سدهای یاد شده خالی است.

 

 

ارسال نظر