نرخ بنزین افزایش نمی‌یابد

۱۳۹۷/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۸۳۸

 عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی را رد کرد و گفت: قیمت این حامل انرژی افزایش نمی‌یابد.

محمد خالدی سردشتی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در کمیسیون انرژی مجلس مباحثی که پیرامون حامل‌های انرژی مطرح می‌شود، درباره افزایش قیمت بنزین بحث نشده است.

به گفته وی، در شرایط کنونی نه کمیسیون انرژی و نه مجلس شورای اسلامی، اجازه افزایش قیمت بنزین را نمی‌دهند و دولت نیز برنامه‌ای در این زمینه ندارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص رفتن شرکت بین المللی توتال از ایران پس از عقد قرارداد نیز افزود: در برخی از حوزه‌های صنعت نفت که نیازمند تخصص بالاست، حضور شرکت توتال در ایران یک ظرفیت بود.

به گفته وی، برخی از طرح‌های صنعت نفت نیازمند صنعت به روز و نوین است که حتی در اختیار شرکت‌های بین المللی نیست.

خالدی سردشتی، با اشاره به توانمندی برخی از شرکت‌های داخلی در بخش صنعت نفت اظهار داشت: برای اجرای برخی از طرح‌های حوزه نفتی توان داخلی شرکت‌های ایرانی بالاست و کفایت می‌کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص برداشت مشترک از میادین نفت و گاز ایران با کشورهای همسایه نیز گفت: برداشت ایران از میادین مشترک نفتی جنوب و حتی مانند عراق نسبت به این کشورها کمتر است.

خالدی سردشتی افزود: به نظر می‌رسد میزان برداشت عراق از میادین نفتی مشترک با ایران 600 هزار بشکه است، ولی میزان برداشت ایران رقم چشمگیری نیست.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اهداف حضور شرکت توتال در ایران کاهش اختلاف در میزان برداشت از میادین گازی و نفتی مشترک با همسایگان بود.

وی تصریح کرد: امید است شرکت بین المللی توتال دوباره به طرح‌های نفتی ایران بازگردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح مجدد به کارگیری کارت سوخت در جایگاه‌های سوختگیری نیز گفت: اگر شرایط به گونه‌ای برسد دوباره از کارت سوخت استفاده می‌شود.

خالدی سردشتی اعلام کرد: در زمینه استفاده مجدد از کارت سوخت کمیسیون انرژی با آن موافقت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان حوزه نفت و گاز معتقدند قیمت حامل‌های نفتی در ایران نسبت به کشورهای همسایه پایین‌تر است به همین دلیل گاهی افراد سودجو به دنبال قاچاق بنزین هستند که جلو آنها گرفته می‌شود و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

قمیت هر لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت‌گیری در ایران هم اکنون 10 هزار ریال معادل یکهزار تومان است.

 

ارسال نظر