کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۱۷ - ۰۲:۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۹۱۳۴

گسترش تونل‌های انرژی در تهران

فارس| مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به تلاش‌ها برای توسعه شبکه برق، بیان کرد: به جهت اینکه برای انتقال برق از نظر خطوط هوایی و فنی در شرایط خوبی نیستیم و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، به دنبال این هستیم که تونل‌های انرژی را در سطح تهران گسترش دهیم.

غلامرضا خوش‌خلق افزود: قرار است این تونل‌‌ها در ابعاد بزرگ‌تر و در جهات مختلف شمال، غرب، شرق و جنوب تهران انجام شود که این اتفاق مزایای بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت.وی ادامه داد: اجرای تونل‌های انرژی در تهران همان بردن کابل شبکه‌های هوایی برق به زیرزمین است، بنابراین این اقدام در تهران به دو صورت انجام خواهد شد و اگر شهرداری برای تونل انرژی همکاری کند، می‌توانیم گسترده‌تر اقدام کنیم. خوش‌خلق با اشاره به تونل‌های انرژی موجود در تهران، گفت: تهران در حال حاضر ۳۰ کیلومتر تونل انرژی دارد که برای گسترش تونل انرژی نیازمند اعتبار بالایی است که هم باید شرکت برق منطقه‌ای تهران، هم شهرداری و هم دستگاه‌های دیگر که قصد سرمایه‌گذاری دارند این اعتبار را تأمین شود.وی اضافه کرد: این تونل‌های انرژی موجب پایداری بالای شبکه سراسری برق نیز خواهد شد.

نصب دومین سکوی فاز 14 پارس جنوبی

ایرنا| مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی، گفت: کار نصب سکوی اقماری 14c، دومین سکوی طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی پس از انجام مراحل ساخت، بارگیری و انتقال با موفقیت در موقعیت مخزنی خود انجام شد.

حمیدرضا مسعودی اظهار داشت: سکوی اقماری 14c توسط شناور FLB124 دهم شهریور از یارد صنعتی صدرا (بوشهر) روانه آب‌های خلیج فارس شده بود.مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی یادآور شد: وزن این سازه دریایی 2200 تن است که توسط کشتی نصاب HL5000 پس از تکمیل مراحل آماده‌سازی روی سه پایه خود قرار گرفت.

مسعودی گفت: این سکو با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب معادل 14.1 میلیون متر مکعب به زودی وارد مدار تولید خواهد شد. پیش از این سکوی اصلی 14A، نخستین سکوی فاز 14، در اردیبهشت ماه امسال با ظرفیت تولید روزانه 500 میلیون فوت مکعب آغاز به کار کرد. سکوی 14C سکوی اقماری آن و دومین سکوی فاز 14 به شمار می‌آید. با راه‌اندازی این سکوی گازی، ظرفیت برداشت طرح توسعه فاز 14 از میدان مشترک پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می‌یابد که معادل تولید گاز یک فاز استاندارد است.

تعلل هند در سرمایه‌گذاری میدان فرزاد B

تسنیم| مدیر شرکت او ان ی سی ویدش هند گفت، این شرکت در قبال سرمایه‌گذاری در میدان گازی فرزاد ب ایران سیاست «صبر و انتظار» را در پیش گرفته است.

به گزارش رویترز، شرکت او ان جی سی ویدش هند طی ماه‌های منتهی به خروج امریکا از برجام در حال مذاکره فشرده با ایران برای به دست آوردن امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد ب بود.

پیشتر رسانه‌های هندی گزارش داده بودند، تصمیم‌گیری شرکت او ان جی سی ویدش هند در مورد طرح‌های سرمایه‌گذاری‌اش در ایران بستگی به نشست مقامات ارشد وزارتخانه‌های امور خارجه و دفاع امریکا و هند دارد. این در حالی است که پیش از خروج ترامپ از برجام، شرکت او ان جی سی ویدش به مراحل نهایی انعقاد موافقتنامه سرمایه‌گذاری 4 میلیارد دلاری در میدان گازی فرزاد ب ایران رسیده بود.یک مقام ارشد دولت هند در این باره گفته بود: «با توجه به تحریم‌های جدید امریکا علیه ایران و پیام دیپلماتیک صریح دولت ترامپ به هند مبنی بر توقف خرید نفت از ایران، تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در میدان فرزاد ب دیگر در دست شرکت او ان جی سی ویدش نیست.»

 

 

ارسال نظر