اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۳۰:۰۴
کد خبر: ۱۲۷۲۴۱

ژاپن؛ خواستار معافیت از تحریم‌‌ نفت ایران

ایرنا| هیروشیگ سکو، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه شنبه با اعلام اینکه عرضه انرژی کشورش نباید از تحریم نفت ایران توسط امریکا تاثیر بپذیرد، خواستار معافیت از این تحریم‌ها شد.

به گزارش اس‌اند پی گلوبال پلاتس، وی در یک کنفرانس خبری در مورد آنچه ژاپن در جریان مذاکرات هفته گذشته در واشنگتن به امریکا گفته است، اظهار کرد: در طول دور دوم گفت‌وگوها در واشنگتن در روزهای اول و دوم اوت طرف ژاپنی روی این اصل اولیه که تحریم‌های امریکا نباید بر واردات انرژی یا بر فعالیت شرکت‌های بزرگ این کشور (در ایران) تاثیر منفی گذارد، پافشاری کرده است. ریو مینامی، مدیر بخش نفت، گاز و منابع معدنی در وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در این مصاحبه اظهار کرده بود: دریافت معافیت، یک اصل قطعی از سوی دولت است. وی در ادامه افزوده بود: ژاپن قصد دارد به واردات نفت ایران ادامه دهد و دولت موضع خود را به امریکا اعلام خواهد کرد و تلاش می‌کند تا این کشور موضع ژاپن را درک کند. مینامی گفته بود ژاپن باید از تحریم‌های امریکا معاف شود زیرا این کشور در سال‌های اخیر واردات نفت ایران را کاهش داده است.

اکتشاف نفتی پاکستان در نزدیکی مرز ایران

ایسنا| شرکت اکسون موبیل به کشف ذخایر نفتی بزرگ در پاکستان نزدیک مرز این کشور با ایران نزدیک شده و این ذخایر ممکن است حتی از ذخایر نفت کویت بزرگ‌تر باشد.

به گزارش اویل پرایس، عبدالله حسین هارون، وزیر امور دریایی و امور خارجه پاکستان خطاب به مدیران بازرگانی در فدراسیون اتاقهای بازرگانی و صنعت پاکستان گفت: اکسون نزدیک مرز ایران عملیات حفاری داشته و این غول امریکایی نسبت به کشف نفت خوش‌بین است.

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مندند به پاکستان بیایند به شرطی که این کشور استانداردهای مورد‌نظر آنها را تامین کرده و آنها را برای سرمایه‌گذاری جذب کند.

اگر این اکتشاف نفتی همانطور که پاکستان انتظار دارد، بزرگ باشد این کشور در رده ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا و بالاتر از کویت قرار می‌گیرد.

پاکستان در حال حاضر ۱۵ درصد از تقاضای نفت خود را با تولید داخلی تامین می‌کند و ۸۵ درصد از نیاز این کشور با واردات تامین می‌شود. با واردات بالا و افزایش قیمتهای نفت در ماه‌های اخیر، پاکستان با کسری حساب جاری هنگفتی مواجه است و بخشی از ذخایر ارزی خارجی خود را برای واردات نفت هزینه می‌کند.

12 مصدوم در آتش‌سوزی ساختمان نفت و گاز قشم

ایرنا| آتش سوزی در ساختمان 9 طبقه این شرکت بخش خصوصی در بلوار صبا واقع در شمال شهر تهران که با عنوان شرکت نفت و گاز قشم هم از آن یاد شده از حدود ساعت 10 صبح دیروز آغاز با تلاش ماموران آتش نشانی و پیش از ظهر مهار شد.

برپایه اعلام اورژانس تهران 12 نفر در جریان این حادثه مصدوم شدند که چهار نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و بقیه سرپایی مداوا شدند.

مهرزاد صفوت مدیرعامل شرکت توسعه انرژی قشم هرگونه فرضیه آتش سوزی عمدی در این ساختمان را رد کرد و گفت: در طبقه هشتم فعالیت عمرانی رنگ آمیزی درجریان بوده که تینر ریخته شده روی پارکت آتش گرفته و به طبقه نهم نیز سرایت کرده است.

وی گفت: در طبقه هشتم اتاق‌های اداری ازجمله محل کار مدیرعامل قرار داشته است.

سید جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران نیز با اعلام مهار آتش سوزی این ساختمان گفت: درجریان این حادثه دو نفر که برای نجات از آتش در مرحله پرت کردن خود از پنجره به پایین بودند با استفاده از نردبان‌های آتش نشانی نجات یافتند.

افزایش صادرات نفت عربستان  به امریکا

ایسنا| عربستان سعودی بیشترین میزان نفت در ۱۵ ماه گذشته را به امریکا ارسال می‌کند.

طبق آمار رهگیری کشتی‌ها که از سوی بلومبرگ گردآوری شده است، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان یک نفتکش حامل یک میلیون بشکه در روز نفت را در ژوییه به مقصد امریکا بارگیری کرد که ۳۶ درصد در مقایسه با ژوئن رشد نشان داد و بزرگ‌ترین صادرات ماهانه عربستان به امریکا از آوریل سال ۲۰۱۷ بود.

اولیویه جیکوب، مدیرکل شرکت پتروماترکیس به با از ونزوئلا را جبران می‌کند. عرضه بیشتر نفت از سوی اوپک و عربستان ممکن است به تثبیت بازار امریکا کمک کند. بلومبرگ می‌نویسد: افزایش صادرات به امریکا، به مقامات در ریاض کمک می‌کند مدعی شوند به انتقاد دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا از اوپک بابت قیمت‌های بالای نفت و درخواست از عربستان برای افزایش عرضه پاسخ گفته‌اند.

از زمانی که اوپک محدودیت عرضه را در ژانویه سال ۲۰۱۷ آغاز کرد، صادرات عربستان به امریکا در مارس سال گذشته به ۱.۳ میلیون بشکه در روز رسید. قیمت‌های نفت سال گذشته پس از اینکه عربستان صادراتش به امریکا را به میزان قابل توجهی کاهش داد، افزایش پیدا کرد.

 

 

ارسال نظر