کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۲۶۸۲۸

افزایش قیمت حامل‌های انرژی شایعه است

شانا| مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شایعه‌ها مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور بی‌اساس است. محمدرضا موسوی‌خواه افزود: متاسفانه برخی گاه‌ و بی‌‌گاه در شبکه‌های مجازی شایعه‌هایی پخش و از این طریق افکار عمومی را نگران می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: تاکنون هیچ بحثی درباره افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین در سطح دولت و مجلس مطرح نبوده، اما مباحثی همچون راهکارهای مدیریت مصرف سوخت، توزیع مناسب فرآورده‌های نفتی و مواردی از این دست همیشه در سطح کارشناسان، سیاست‌گذاران و مسوولان مطرح بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ کمبودی به لحاظ منابع ارزی و انرژی در کشور وجود ندارد، افزود: هم‌اکنون وضع ذخیره‌سازی‌های فرآورده‌های نفتی از قبیل بنزین، نفت گاز و نظایر این شرایط بسیار خوبی در سطح کشور دارد. موسوی‌خواه تاکید کرد: نفتکش‌های جاده‌پیما فرآورده‌های نفتی را از انبارهای این شرکت در سراسر کشور توزیع می‌کنند و ترافیک‌های جاده‌یی و بالطبع تردد و معطلی نفتکش‌ها در برخی مسیرهای مواصلاتی کشور در هفته گذشته سبب تعطیلی موقت و گاه و بی‌گاه برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در شهرهای شمالی کشور مانند چالوس، نوشهر، تنکابن و... شده است.

افزایش 7 درصدی قیمت آب در تهران

ایسنا| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، قیمت آب برای مشترکانی که زیر ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافت.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بر اساس قانون و طبق مصوبه شورای اقتصاد، شورای شهر در تمام شهرهای کشور می‌تواند درخصوص مابه‌التفاوت قیمت تمام شده آب با آنچه از مشترکان اخذ می‌شود تصمیم‌گیری کند و به شرکت آبفای همان شهر اجازه افزایش قیمت را بدهد.

وی با تاکید بر این مساله که قانون برای افزایش قیمت حدی را تعیین نکرده است بیان کرد: اختیار این مساله به‌طور کامل در دست شورای شهر است. البته عدد تعیین شده باید به تایید فرمانداری و بعد از آن وزارت نیرو نیز برسد. به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، پیشنهاد این شرکت برای افزایش قیمت ۱۵ درصد بود که شورای شهر

۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش را برای مشترکان پرمصرف و ۶ تا ۷ درصد را برای مشترکان کم‌مصرف لحاظ کرد.

وی افزود: مبلغ اضافه شده به قبوض مشترکان زیاد نیست و باید گفت که در هر مترمکعب ۸۲ تا ۱۰۰ تومان افزایش قیمت را خواهیم داشت که تاثیر چندانی در سبد هزینه‌یی خانوار نخواهد گذاشت.

 

کاهش قیمت طلای سیاه

تسنیم| به گزارش رویترز، روز گذشته قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با 30 سنت، معادل 0.4 درصد کاهش به 73 دلار و 91 سنت رسید. دیروز نیز نفت برنت کاهش1.8درصدی را تجربه کرده بود.

قیمت نفت خام امریکا نیز پس از افت نزدیک به 2 درصدی در جلسه قبل، امروز با 37 سنت، معادل نیم درصد کاهش به 68 دلار و 39 سنت رسید.

نفت برنت در ماه جولای بیش از 6 درصد کاهش داشت، در حالی که نفت خام امریکا نیز حدود 7 درصد افت کرد که بیشترین افت ماهانه برای هر دو شاخص نفتی از جولای 2016 به این طرف محسوب می‌شد. آمارهای انستیتوی نفت امریکا نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام امریکا در هفته گذشته با 6.5 میلیون بشکه افزایش مواجه بوده است. در نظرسنجی رویترز از تحلیلگران پیش بینی شده بود که میزان ذخایر نفت خام امریکا 8.2 میلیون بشکه کاهش یابد. گرگ مک کینا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: اکنون همه نگاه‌ها به آمارهای اداره اطلاعات انرژی امریکا در بعد از ظهر امروز دوخته شده است. آمارهای رسمی اداره اطلاعات انرژی امریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود. بروز نشانه‌هایی از آغاز مجدد صادرات نفت از طریق تنگه باب المندب نیز در افت قیمت نفت موثر بوده است.

 

ارسال نظر