کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۳۴

همکاری غول پتروشیمی آلمان با چین

نیپنا| شرکت باسف آلمان به تازگی یک تفاهمنامه همکاری به ارزش 10میلیارد دلار را برای ساخت یک مجموعه بزرگ پتروشیمی در چین امضا کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت باسف آلمان (BASF) به تازگی یک تفاهمنامه همکاری (MoU) به ارزش 10میلیارد دلار را برای ساخت یک مجموعه صنایع شیمیایی و پتروشیمی بزرگ در استان جنوبی گوانگ دونگ چین به امضا رساند.

تفاهمنامه یاد شده در حضور آنگلا مرکل صدر عظم آلمان، و لی که چیانگ نخست‌وزیر چین امضا شد. این یادداشت تفاهم شامل ساخت یک مجموعه موسوم به Verbund است که در واقع زنجیره ارزش یکپارچه‌یی به شمار می‌رود که در آن یک شرکت حوزه‌های فعالیت متنوعی را در سراسر فرآیند تولید مدیریت و اداره می‌کند. باسف در تاریخ نهم جولای عنوان کرد: هزینه برآورد شده برای این پروژه

10 میلیارد دلار (معادل 8 میلیارد و 500میلیون یورو) است و بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سینگل (single) شرکت باسف تاکنون محسوب می‌شود. مجموعه جدید به‌طور کامل توسط این شرکت اداره می‌شود. انتظار می‌رود، عملیات ساخت و ساز مجموعه یادشده که قرار است نخستین مجتمع‌های آن تا سال 2026 شروع به کار کنند تا سال 2030 میلادی تکمیل شود. این پروژه در فاز اول شامل تعدادی مجتمع پتروشیمی شامل یک واحد کراکر بخار با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن است.

قطع برق 50 نهاد پرمصرف

ایسنا| معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران گفت: در راستای مصوبه هیات وزیران و ابلاغ بخشنامه استانداری تهران مبنی بر قطع سیستم‌های سرمایشی از ساعت 13:30  و کاهش مصرف انرژی، برق

۵۰ نهاد بزرگ و کوچک تاکنون قطع شده است. کامبیز ناظریان با بیان اینکه براساس صرفه‌جویی‌های صورت گرفته تاکنون ۳۰۰ مگاوات کاهش بار را در این بخش داشته‌ایم، گفت: با این میزان توانسته‌ایم پنج درصد پیک تهران را کنترل کنیم.

به گفته ناظریان، طی هفته گذشته کلیه سازمان‌های دولتی و غیردولتی توسط ۲۵۰ اکیپ رصد و کنترل شده‌اند و براساس دستورالعمل ‌باید تمام این نهادها از ساعات 13:30 سیستم سرمایشی خود را خاموش و قبل از آن نیز دمای آن را حداقل روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

وی ادامه داد: کنترل و رصد ادارات دولتی و خصوصی تا پایان زمان اعلام شده ادامه خواهد داشت و اگر نهادی این مساله را رعایت نکند، قطعا نسبت به قطع برق آن سازمان اقدام خواهیم کرد، چرا که تلاش ما این است که با رعایت مدیریت مصرف بتوانیم زمان پیک را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

ناظریان با بیان اینکه براساس پیش‌بینی هواشناسی در هفته آینده هوا گرم‌تر خواهد شد، تاکید کرد: این مساله لزوم مدیریت مصرف را گوشزد می‌کند، لذا خواهش ما از همه شهروندان این است که صرفه‌جویی ۱۰درصدی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

 

ارسال نظر