کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۳/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۱۱۶

 توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب در تهران

پاون  قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران از اجرای طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف آب در سطح استان تهران خبر داد و گفت: با نصب این تجهیزات که هزینه آن به صورت اقساط در قبوض مشترکان اعمال خواهد شد حدود 50 درصد مصرف آب کاهش پیدا خواهد کرد. علیرضا نوذری‌پور اظهار کرد: فرصتی فراهم شده است که بتوانیم از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با انجام اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در جامعه، مشترکان را به استفاده از این لوازم تشویق کنیم. وی با اشاره به اینکه لوازم کاهنده زیر نظر شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان ما تولید شده است، افزود: با نصب این تجهیزات که بسته‌یی کامل است، می‌توان گفت تا حدود 50 درصد مصرف آب ما کاهش پیدا خواهد کرد. نوذری‌پور بیان کرد: این طرح به صورت فاینانس با سرمایه‌گذار مربوطه آماده است و به زودی در یک فضای رقابتی برای انتخاب یک کالای با کیفیت نسبت به معرفی آن به مردم اقدام خواهیم کرد.  

 کم‌آبی، سوغات مسافران به مازندران

ایلنا  نماینده آمل در مجلس بیان کرد: منابع آبی استان برای ساکنان دایمی پاسخگو است اما وقتی در روزهای تعطیل به یک‌باره 2میلیون نفر به جمعیت منطقه اضافه می‌شود به ‌شدت مشکل پیدا می‌کنیم. عزت‌الله یوسفیان‌ملا درباره وضعیت منابع آبی استان مازندران اظهار کرد: مازندران همانند دیگر مناطق کشور درگیر کم بارشی است اما آنچه اهمیت دارد اینکه 95درصد آب‌های سطحی به دریا می‌ریزد و مهار نشده است. وی افزود: با توجه به هدررفت وسیع آب‌های سطحی به لحاظ آب کشاورزی و شرب کمبود داریم. نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعلل‌های صورت گرفته در زمینه احداث سد در استان گفت: درحال حاضر پروژه‌هایی بر‌ای احداث سد در دست اجراست اما باید از خیلی قبل اجرا می‌شد مثلا به جای احداث سدهایی مثل گتوند در جنوب کشور که موفق هم نبوده باید در استان‌های شمالی این برنامه‌ها اعمال می‌شد.

 سهم نیروگاه‌ها از آلایندگی هوا

پاون  معاون راهبری شرکت تخصصی تولید نیروی برق حرارتی درخصوص سهم نیروگاه‌ها در آلایندگی هوا بیان کرد: با توجه به رشد مصرف برق طی سال‌های اخیر، ناگزیر به افزایش تولید برق به میزان 75درصد در 16سال گذشته شده‌ایم که این افزایش تولید، مصرف سوخت را 68 درصد افزایش داده است. عبدالرسول پیشاهنگ با بیان اینکه با این وجود با اقداماتی نظیر ارتقای راندمان، بهسازی و بهبود کیفیت بهره‌برداری در نیروگاه‌ها، میزان ضریب انتشار(CO2) گاز دی‌اکسید کربن از سال 90تا 96 از 631گرم بر کیلووات ساعت به 592گرم بر کیلووات ساعت کاهش یافته است، اظهار کرد: دی‌اکسید کربن نوعی گاز گلخانه‌یی و محصول فرآیند احتراق است و بر این اساس جزو گازهای آلاینده محسوب نمی‌شود. ضمن آنکه پیش‌بینی می‌شود با انجام پروژه‌های تبدیل 93واحد گازی به سیکل ترکیبی و اجرای طرح بازتوانی نیروگاه‌های قدیمی و کم بازده تا پایان سال 1404 میزان تولید این گاز در نیروگاه‌ها به 498گرم بر کیلووات ساعت کاهش یابد.

 ایران تنها دارنده سکوی نیمه‌‌شناور آب‌های عمیق خزر

شانا  ایران به عنوان تنها دارنده سکوی حفاری نیمه‎شناور آب‎های عمیق در حوزه دریای خزر، سکوی نیمه‎شناور امیرکبیر را در «نمایشگاه بین‌المللی نفت و گاز خزر - ۲۰۱۸» در باکو معرفی کرد. به گزارش ایرنا، مدیر بازاریابی و همکاری‎های بین‌المللی شرکت حفاری شمال بیان کرد: برای همکاری با کشورهای حاشیه خزر مانند جمهوری آذربایجان، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه فعالیت‌های حفاری داریم. احسان‌الله قاسمی با یادآوری اینکه شرکت حفاری شمال با سکوی نیمه‌شناور آب‌های عمیق در این نمایشگاه شرکت کرد، اظهار داشت: تمام مراحل ساخت، راه‌اندازی و راهبری این سکو در ایران انجام شده است. مدیر بازاریابی شرکت حفاری شمال افزود: شرکت حفاری شمال دارای فناوری حفاری در آب‎های عمیق است که نمود فعالیت این شرکت در آب‎های عمیق را می‎توان حفاری در میدان سردار جنگل عنوان کرد.

 پایانه‌های نفتی محیط‌زیستی ایران

شانا  رییس HSE شرکت پایانه‌های نفتی ایران از تمدید و دریافت همه مجوزهای ارزیابی زیست محیطی خبر داد و گفت: طی یک‌ سال موفق به دریافت ۲ گواهینامه سبز برای پایانه‌های خارک و شمال شدیم. به گزارش روابط عمومی شرکت پایانه‌های نفتی ایران، علی سردار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه HSE شرکت پایانه‌ها بیان کرد: در بحث مدیریت پساب، بحث خاک‌های آلوده و سیستم‌های پایش فعالیت‌های خوبی در این شرکت انجام شده است. وی به انجام مانورهای علمی و مستمر در این شرکت اشاره و اظهار کرد: استمرار این مانورها به آمادگی نیروها و تجهیزات می‌انجامد و گزارش‌های آن به طور کامل به شرکت ملی نفت ایران ارسال می‌شود. وی همچنین از ابلاغ مدیریت HSE ارشد جزیره خارک به شرکت پایانه‌های نفتی ایران یاد کرد و افزود: یکی از مباحثی که در این مورد به طور جدی در طول یک سال دنبال شد، بحث تخلیه اضطراری جزیره بود که مطالعات و فعالیت‌های بسیاری برای آن انجام شد.

 

ارسال نظر