کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۳۷

ژاپن به دنبال معافیت از تحریم‌ها علیه ایران

ایسنا| یک مقام وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن از رایزنی این کشور برای معافیت از تحریم‌های امریکا علیه صادرات نفت ایران خبر داد. دایسوکه هیروتا به پایگاه خبری «اس‌اند پی گلوبال پلاتس» گفت: شرکت‌های ژاپنی نمی‌خواهند، واردات نفتشان از ایران را متوقف کنند.

وی در ادامه افزود: ژاپن در دوران تحریم‌های قبلی از سوی امریکا و اتحادیه اروپا معافیت گرفته بود و تصور می‌کند برای ادامه این میزان واردات از ایران همچنان از امریکا معافیت بگیرد. با این حال ژاپن می‌خواهد موضع امریکا در این خصوص روشن شود و برای همین منظور با دولت امریکا در تماس است. هیروتا اظهار کرد: وضعیت در دولت امریکا هر روز تغییر می‌کند و اکنون ما سرگرم جمع‌آوری اطلاعات و ادامه تماس با دولت امریکا هستیم.

از نظر تا عمل هند در قبال تحریم‌ها

تسنیم| به گزارش پایگاه خبری اکونومیک تایمز استیت بانک هند (اس‌بی‌آی) بزرگ‌ترین بانک این کشور به تمام شعبات خود در مورد تبعات همکاری با شرکت‌هایی که در حال تجارت با دو کشور تحت تحریم امریکا یعنی ایران و روسیه هستند، هشدار داد. به شعبات این بانک بزرگ هندی که در زمینه تسهیل پرداخت پول نفت ایران فعالیت دارند، گفته شده که به پالایشگاه‌های هندی اطلاع دهند که در صورت تداوم اجرای تحریم‌های اعلام شده از سوی امریکا، این بانک از تاریخ 4 نوامبر دیگر قادر به انجام این تراکنش‌ها نخواهد بود. بر اساس بخشنامه‌یی که در تاریخ 25 مه ‌صادر شده، به تمام شعبات بانک اس‌بی‌آی دستور داده شده که از هرگونه صدور اعتبار اسنادی و ضمانت بانکی برای هرگونه معامله مرتبط با ایران خودداری کنند.

این در حالی است که سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند اخیرا در کنفرانس خبری اعلام کرد که کشورش تنها از تحریم‌های سازمان ملل تبعیت می‌کند نه تحریم‌های یک‌جانبه سایر کشورها.

آبرسانی با تانکر در 2000روستای کرمان

ایسنا| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان با بیان اینکه 705روستای استان کرمان هم ‌اکنون به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستاهای آبرسانی به وسیله تانکر در تابستان جاری به 2000 مورد برسد.

علی رشیدی در کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان با بیان اینکه کم آبی 50سال اخیر بیشترین تاثیر را روی روستاهای استان کرمان گذاشته است، اظهار کرد: در سطح استان امسال با توجه به بازندگی‌های اخیر و گرمای بی‌سابقه، تقریبا بیش از 90درصد منابع آب سطحی را از دست خواهیم داد.

وی ادامه داد: از 670حلقه چاهی که در سطح روستاهای استان کرمان فعال است، 201 حلقه چاه با کمبود شدید آب مواجه می‌شوند که برخی از آنها کاملا خشک خواهند شد.

 

 

ارسال نظر