کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۱:۳۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۲۹۵۹

تعیین تکلیف دکل گمشده نفتی تا پایان 2018

ایلنا| مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی درباره آخرین اخبار از پرونده دکل گمشده نفتی اظهار داشت: این پرونده در حال حاضر در ایران در حال پیگیری است، از چند نفر سوال و جواب شده، 10 جلسه دادگاه برای مدیرعاملی که از او شکایت شده بود، برگزار شده و آخرین دفاع نیز هفته آینده خواهد بود و سپس رای صادر می‌شود.

ابوالقاسم رحمان بیان کرد: برخی کسانی که در این معامله دخالت داشتند در خارج از کشور زندگی می‌کنند بنابراین از طریق دادگاه انگلستان نیز شکایت کردیم و کانون وکلای طرف قرارداد ما در انگلستان قول داده که تا پایان 2018 نتیجه مشخص شود.

حمایت دبیرکل GECF از برجام

ایرنا| دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، روز چهارشنبه در حاشیه «همایش نفت و گاز خزر- 2018» که در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در جریان است، اظهار داشت: مجمع کشورهای صادرکننده گاز در کنار طیف وسیعی از حامیان ایران قرار دارد و از سیاست امریکا برضد ایران حمایت نمی‌کند و آن را صحیح و کارساز نمی‌داند. یوری سنتورین ایران را یکی از بزرگ‌ترین صادر‌کنندگان گاز طبیعی و کلیدی‌ترین کشور عضو و از موسسان عمده مجمع کشورهای صادرکننده گاز عنوان کرد و گفت: علاقه‌مند به توسعه هر چه بیشتر همکاری با بخش انرژی ایران هستیم. سنتورین اظهار کرد: خروج امریکا از برجام، تعاملات به وجود آمده در حوزه انرژی که به سختی به ثمر رسیده است را بر هم می‌زند و این ارتباط و تعاملات بر اثر سیاست امریکا مورد تهدید قرار می‌گیرد.

مصرف 50 درصد برق در ساختمان‌ها

پاون| معاون فنی و استاندارد ساتبا با اشاره به اینکه حدود 50درصد از مصرف انرژی کل کشور در بخش ساختمان است، اضافه کرد: حدود 70درصد از پیک به بخش ساختمان اختصاص دارد. برآورد این است که بیشتر از 20 هزار مگاوات از اوج بار یا پیک متعلق به لوازم سرمایشی است.امیر دودآبی‌نژاد با اشاره به میزان برق مصرفی اداره‌های دولتی برای ایام پیک امسال، اظهار کرد: حدود 10درصد از مصرف برق کشور مربوط به تعرفه بخش عمومی است. وی افزود: ساختمان‌های دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و... که جزئی از این تعرفه محسوب می‌شوند، از نظر سهم این بخش در پیک تابستان امسال برآوردهای صورت گرفته نشان می‌دهد که حدود 15درصد سهم پیک از مصرف برق عمومی است.

توقف اعتصاب کارگران نفتی برزیل با حکم دادگاه

ایلنا| دادگاه عالی کارگری برزیل روز گذشته برگزاری اعتصاب کارگران پالایشگاه‌های نفت را ممنوع اعلام کرد. به گزارش رویترز، کارگران نفت برزیل تصمیم داشتند اعتصابی ۷۲ ساعته را از روز چهارشنبه آغاز کنند. این در حالی است که دادگاهی در برزیل دستور داده که کارکنان پالایشگاه‌های این کشور حق برگزاری اعتصاب را ندارند. پس از اعتصاب رانندگان کامیون، اعتصاب برنامه‌ریزی ‌شده کارکنان پالایشگاه‌های نفت ضربه‌یی دیگر بر دولت «میشل تمر» رییس‌جمهوری برزیل و اقتصاد متلاطم این کشور امریکای لاتین است. پس از صدور حکم دادگاه، بزرگ‌ترین اتحادیه کارگران نفتی در برزیل (اف‌یو‌پی) اعلام کرد که از این حکم دادگاه خبر نداشته و این اعتصاب را متوقف خواهد کرد.

افزایش قیمت سوخت در امارات

ایسنا| وزارت انرژی امارات در گزارشی قیمت سوخت در امارات‌متحده‌عربی طی ماه آینده میلادی را اعلام کرد که قیمت بنزین بیش از ۱۴ فلس و قیمت گازوییل نیز بیش از ۱۵ فلس افزایش یافت.

براساس این گزارش، طی ماه جاری قیمت هر گالن بنزین سوپر با اکتان ۹۸ با قیمت ۲ درهم و

۶۳ فلس با افزایش ۱۴ فلس و هر گالن بنزین خصوصی با اکتان ۹۵ با قیمت ۲ درهم و ۵۱ فلس با افزایش ۱۴ فلس به فروش خواهد رسید. همچنین هر لیتر گازوییل به ارزش ۲ درهم و ۷۱ فلس با ۱۵ فلس طی ماه آینده به فروش خواهد رسید. دولت امارات‌متحده‌عربی از اوایل سال جاری میلادی هر ماه قیمت فروش انواع سوخت را براساس هزینه‌ها و فروش نفت و گاز خود تعیین می‌کند.

نفت 100 دلاری دور از انتظار نیست

شانا| وزیر نفت و انرژی نروژ اعلام کرد که رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار، به هیچ‌وجه دور از انتظار نیست. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، تریه سویکنس وزیر نفت و انرژی نروژ، روز سه‌شنبه اعلام کرد: این موضوع به هیچ‌وجه نامحتمل نیست که شاهد قیمت نفت

۱۰۰ دلار برای هر بشکه باشیم. گمانه‌زنی‌ها در روزهای اخیر درباره افزایش تولید نفت اوپک و روسیه سبب شده قیمت نفت از بالای ۸۰دلار به حدود ۷۵ دلار سقوط کند، اما به گفته وزیر نفت و انرژی نروژ، این افت قیمت احتمالا کوتاه‌مدت خواهد بود، زیرا بازارهای جهانی هنوز پیامدهای کاهش شدید سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید را درک نکرده‌اند. وی بیان کرد: احتمال می‌رود به‌دلیل سرمایه‌گذاری پایین در یک دوره، شاهد رشد تقاضای فراتر از عرضه نفت باشیم. پیش از این، دولت نروژ برآورد خود درباره قیمت هر بشکه نفت در بودجه سال ۲۰۱۸ میلادی را به حدود ۶۲دلار و ۵۰ سنت افزایش داد. به گفته سویکنس، این برآورد بسیار محتاطانه است.

 

ارسال نظر