کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۱۵۵

بررسی حمایت وزارت نیرو از کالای ایرانی

تسنیم  کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی در هفته جاری، بررسی موضوع حمایت از کالای ایرانی در حوزه وزارت نیرو را در دستور کار دارد.

طبق برنامه ارائه شده، سه‌شنبه هفته جاری رضا اردکانیان وزیر نیرو به همراه چند نفر از معاونان خود میهمان جلسه این کمیسیون در ساختمان بهارستان است. در این جلسه جز مسوولان وزارت نیرو، مدیران و مسوولانی از سازمان برنامه و بودجه، اتاق‌های ایران، تعاون، اصناف، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور حضور دارند.

حمایت از کالای ایرانی در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری به همین نام مزین شده، در سر فصل کارها و برنامه‌های نهادهای نظارتی و اجرایی کشور قرار دارد.

توازن بازار نفت در ابهام

شانا  وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: ارزیابی توازن در بازار نفت به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش رویترز از سوچی، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه اعلام کرد: ارزیابی اینکه قیمت نفت پرنوسان باقی می‌ماند یا خیر، به زمان نیاز دارد.

وی این سخنان را در واکنش به ادعای مسوولان عربستانی مطرح کرد که گفته بودند، وضع بازار نفت همچنان نامتوازن است.

اوپک و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک به رهبری روسیه در سال ۲۰۱۶ میلادی توافق کردند که برای کمک به بازگشت توازن به بازار نفت، تولید خود را کاهش دهند. قرار است این کشورها در ماه ژوئن امسال درباره آینده این توافق تصمیم بگیرند.

عقب‌نشینی یک شرکت اروپایی دیگر

باشگاه‌خبرنگاران  معاون شرکت گازی پی‌جی‌ان‌ای‌جی لهستان اعلام کرد: این شرکت یک پروژه گازی در ایران را به دلیل ریسک ناشی از بازگشت تحریم‌های امریکا به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش رویترز، ماکییج وزنیاک معاون شرکت دولتی پی‌جی‌ان‌ای‌جی لهستان بیان کرد: ما کار زیادی نمی‌توانیم در مورد قراردادی که در ایران داریم، انجام دهیم. هر لحظه ممکن است، تحریم‌ها به اجرا گذاشته شود و هیچ کس نمی‌خواهد ریسک (حضور در بازار ایران) را بپذیرد.

وی افزود: زمانی که برای یافتن منابع هیدروکربنی حفاری و جست‌وجو می‌کنیم، می‌توانیم ریسک کنیم، اما در زمینه مسائل سیاسی نمی‌توانیم ریسک بپذیریم.

این پروژه شامل ارائه تخصص فنی در عملیات استخراج گاز در ایران بوده است.

همچنان 30درصد کسری بارش داریم

تسنیم  بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، مجموع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر 96) تا ساعت 18:30 روز بیست و هفتم اردیبهشت به 157.6میلی‌متر رسید.

ثبت 157.6میلی‌متر بارش در سال جاری در حالی است که مقدار بارش‌ها در مدت مشابه سال گذشته 224.9میلی‌متر ثبت شده که مقایسه این دو رقم، نشان‌دهنده کاهش 29.9درصدی بارش‌ها در سال جاری است.

همچنین میزان بارش‌های ایران در مدت مشابه در 49سال گذشته (درازمدت) به‌طور متوسط 229.3 میلی‌متر بوده که در مقایسه با میزان بارش‌های سال جاری از کاهش 31.3درصدی بارش‌ها در سال آبی 97 - 96 حکایت دارد.

در این مدت پربارش‌ترین نقطه کشور «رامسر ــ صفارود» در استان مازندران با ثبت 907میلی‌متر بارش و کم‌بارش‌ترین نقطه کشور «هوشک ــ سراوان» در استان سیستان و بلوچستان با ثبت 3.3 میلی‌متر بارش بوده است.

مهار آتش‌سوزی پتروشیمی آپادانا خلیج‌فارس

نیپنا  رییس کل بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت هلدینگ خلیج فارس بیان کرد: ساعت 10:30 روز شنبه مورخ 29/۲/۹۷ آتش‌سوزی محدود در محل ساخت برج خنک‌کننده طرح پتروشیمی آپادانا خلیج فارس به وقوع پیوست که در اثر آن مقداری از شبکه‌های خنک‌کننده مصرفی پلیمری این برج دچار حریق شد که بلافاصله توسط تیم‌های اطفای حریق اعزامی از شرکت پازارگاد کنترل و پس از دقایقی اطفای کامل صورت گرفت.

مهندس خادمیان افزود: این حادثه هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته و خسارات مالی نیز جزئی است که این خسارت جزئی نیز توسط شرکت بیمه‌گذار جبران خواهد شد.

لازم به ذکر است، پروژه آپادانا خلیج فارس یکی از پروژه‌های درحال ساخت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در منطقه عسلویه است که جهت تولید سالانه یک میلیون و 650 هزار تن متانول طراحی و با پیشرفت فیزیکی حدود 37درصد درحال نصب است.

شایان ذکر است، پروژه مذکور دارای بیمه جامع البرز تمام خطر بوده است.

 

ارسال نظر