کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۸۴۱

استقبال آلمان از وزیر نیرو

پاون  وزیر نیرو برای دیدار با وزرای محیط‌زیست و انرژی آلمان ساعت اولیه بامداد روز دوشنبه راهی آلمان شد. در پی دعوت وزیر محیط‌زیست، حفاظت از منابع طبیعی و امنیت هسته‌یی و همچنین وزیر امور اقتصادی و انرژی جمهوری فدرال آلمان، رضا اردکانیان وزیر نیرو، برای مذاکرات دوجانبه پیرامون همکاری‌های مشترک بین دو کشور در زمینه‌های مرتبط عازم آلمان شد. وی در جریان این سفر ضمن ملاقات و مذاکره رودررو با وزرای فدرال آلمان، برنامه ملاقات با برخی وزرای ایالتی این کشور را نیز در برنامه داشت. شرکت در نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب و صنایع وابسته در مونیخ و ملاقات با فعالان اقتصادی در بخش آب و انرژی از دیگر برنامه‌های وزیر نیرو در این سفر عنوان شده است.

کاهش 43 درصدی آب ورودی سدها

پاون  کاهش بارندگی‌های سال آبی جاری و در پی آن افت روان‌آب‌ها موجب شده است تا حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ کشور به 25.36میلیارد مترمکعب برسد که در مقایسه با سال گذشته آب موجود در مخازن سدهای کشور کاهش 24درصدی پیدا کرده است. ورودی و خروجی آب از سدها نیز متاثر از افت نزولات جوی با کاهش‌های محسوسی مواجه شده‌اند، به‌طوری که ورودی به این سازه‌های آبی 43درصد و خروجی از آنها نیز نسبت به سال گذشته 30درصد کمتر شده است و هم‌اکنون به‌طور میانگین 51درصد مخازن سدهای یاد شده دارای منابع آبی است. در این بین از میان 177 سد بزرگ موجود در این 6 حوضه آبریز 39درصد از آنها و به تعبیری 69 سد بزرگ کشور همچنان کمتر از 40درصد آب ذخیره شده، دارند.

دیدار  برجامی-نفتی نواک و الفالح

ایلنا  وزیر انرژی روسیه از دیدار و گفت‌وگو با همتای عربستانی خود در نشست اقتصادی پیش‌رو در سنت‌پترزبورگ خبر داد و گفت که در این دیدار درباره نتایج خروج امریکا از برجام گفت‌وگو خواهد شد. الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد با خالد الفالح همتای عربستانی خود درباره خروج امریکا از توافق هسته‌یی گفت‌وگو کند. به گزارش «یو اس نیوز»، وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که این گفت‌وگو قرار است اواخر ماه جاری میلادی و در جریان فروم اقتصادی در سنت‌پترزبورگ صورت بگیرد. نواک به خبرنگاران گفته است که قیمت جهانی نفت در حال حاضر تحت نفوذ ژئوپلیتیکی است اما اساسا بازار خود را به تعادل می‌رساند.

احیای ارومیه با آب دریاچه وان

ایلنا  معاون وزیر نیرو در رابطه با گمانه‌زنی‌ها درباره واردات آب از دریاچه وان ترکیه به دریاچه ارومیه بیان کرد: مباحثی در این رابطه صورت گرفته است، اما سعی ما این است که از منابع داخلی و با اجرای سیاست‌های دیگر دریاچه را احیا کنیم. عباس سروش درباره واردات آب از تاجیکستان نیز اظهار داشت: واردات آب از تاجیکستان الان به صورت جدی مطرح نیست. وی افزود: برای ورود آب از خارج کشور جز در حد اولیه که از دریاچه وان به دریاچه ارومیه بحث شده در جای دیگر بحثی مطرح نیست، البته آن هم در حد صحبت و ایده است. معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خاطرنشان کرد: هنوز درخصوص واردات از وان با طرف ترک هیچ صحبتی نشده و سعی ما این است که از منابع داخلی و اجرای سیاست‌های دیگر دریاچه را احیا کنیم.

حریق در پتروشیمی آبادان

تسنیم   پتروشیمی آبادان صبح روز دوشنبه دچار حریق شد. کعب عمیر مدیر روابط عمومی پتروشیمی آبادان، در این خصوص بیان کرد: این حادثه در واحد تولیدی هفتصد پتروشیمی آبادان رخ داد و علت آن در دست بررسی است. وی همچنین با بیان اینکه آتش‌سوزی در این واحد تولیدی پس از دقایقی مهار شد، اظهار کرد: این حادثه جز ایجاد خسارت جزئی، تلفاتی نداشت و هیچ‌یک از کارکنان آسیبی ندیدند. برخی منابع غیررسمی علت حادثه را نشت یکی از پمپ‌های گاز در واحد 700 اعلام کرده و از مصدومیت 4 نفر از کارکنان پتروشیمی آبادان خبر می‌دهند.

 

ارسال نظر