چگونه هزینه برق خود را کاهش دهیم؟

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۷۶۴

تعادل

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: مشترکان برق که به فکر اقتصاد برق هستند، می‌توانند مصرف وسایل برقی خود را به بعد از ساعت ۱۱شب موکول کنند چراکه از ۱۵خرداد تا ۱۵شهریور ماه، تعرفه مصرف برق از ساعت ۱۱شب تا ۷ صبح یک چهارم تعرفه معمولی است. حسین صبوری، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ در نشستی خبری اظهار کرد: در هر فعالیتی که وقفه رخ دهد بعد از گذشت یک زمانی نتیجه این وقفه مشهود می‌شود اما در صنعت برق بروز کوچک‌ترین وقفه بلافاصله خودش را به صورت خاموشی نشان می‌دهد. بنابراین نیروهای عملیاتی بخش توزیع برق به صورت 24ساعته درحال فعالیت هستند که در تهران برق 4.5میلیون مشترک را که 15درصد مشترکین کل کشور در بخش برق هستند بدون مشکل تامین کنند. وی افزود: سالانه 21میلیارد کیلووات ساعت برق در تهران مصرف می‌شود که 10درصد مصرف برق در کل کشور است همچنین در پیک تابستانه نیز 10درصد پیک مربوط به مصرف تهران است. صبوری با بیان اینکه طول شبکه توزیع برق تهران بالغ بر 32هزارکیلومتر است، گفت: در شهر تهران 650 مرکز حساس و حیاتی داریم و در طول سال بالغ بر هزار رویداد مهم در سطح شهر تهران برگزار می‌شود که این مساله ضرورت تامین برق مناسب در پایتخت را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ ادامه داد: در سال گذشته پیک برق تهران 4700مگاوات بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 5000 مگاوات افزایش یابد.

صبوری با بیان اینکه به لحاظ خشکسالی بخشی از ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی را نخواهیم داشت، گفت: رشد 5 تا 6 درصدی مصرف برق در تهران در طول امسال نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده که ما برای تامین برق مناسب پایتخت باید پیک تابستان تهران را حداکثر روی 4500مگاوات نگه داریم که در این زمینه دو راهکار مهم از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته که یکی عیب‌یابی شبکه و بررسی و حل مشکلات فنی شبکه بوده که در این خصوص 30میلیارد تومان پروژه در این بخش تعریف شده و تا پایان اردیبهشت ‌ماه به انجام می‌رسد؛ دیگری مدیریت مصرف و مدیریت تقاضاست که در این خصوص متعهد شده‌ایم 350مگاوات با همکاری صنایع، خودتامین‌ها، تجاری، ادارات و مشترکان خانگی پیک‌سایی و مدیریت بخش تقاضا داشته باشیم که در این خصوص تا امروز 1100تفاهمنامه به امضا رسیده است. این مقام مسوول با بیان اینکه اگر مشترکین حداقل 10درصد از مصرف برق خود بکاهند مشکلی در تامین برق تابستان نخواهیم داشت، گفت: به دلیل اوج مصرف برق کشور که حداکثر در 200تا 300 ساعت از مجموع 8760 ساعت طول سال است اگر مشترکان بخش خانگی در تهران در ساعات اوج مصرف برق که 12تا 16و 19تا 23 هر روز است از مصرف وسایل برقی خودداری کنند، می‌توانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم. وی افزود: مشترکان برق که به فکر اقتصاد برق هستند، می‌توانند مصرف وسایل برقی خود را به بعد از ساعت 11شب موکول کنند چراکه از 15خرداد تا 15شهریور ماه تعرفه مصرف برق از ساعت 11شب تا 7 صبح یک چهارم تعرفه معمولی است؛ این درحالی است که تعرفه مصرف برق در ایام تابستان امسال از ساعت 7 صبح تا 7 شب تعرفه معمولی بوده و از ساعت 7 شب تا 11شب 5/2برابر تعرفه معمولی محاسبه می‌شود.

صبوری با بیان اینکه یک درصد مشترکین در تهران 40درصد برق را مصرف می‌کنند، گفت: درحال حاضر 85 درصد مشترکین خانگی در تهران برای یک دوره قبض برق که به صورت دو ماه یک بار صادر می‌شود کمتر از 50 هزار تومان پرداخت می‌کنند.

 

ارسال نظر