کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۹۹۵

اکیپ‌های توانیر برای مقابله با خاموشی

آنا  مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر از پایدار بودن شبکه برق با وجود بارش‌ها خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای بارش شدید باران و وزش توفان در برخی نقاط کشور، مطابق با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اکیپ‌های عملیاتی در مناطق مذکور آماده‌باش هستند.

مسعود صادقی مدیر کل نظارت بر توزیع توانیر از پایدار بودن شبکه برق با وجود بارش‌ها خبر داد و تصریح کرد: خاموشی‌های گذرا (فالت) که در شبکه برخی استان‌ها وجود دارد، با توجه به شرایط جوی و هوایی بودن شبکه‌های برق، عادی است. وی با بیان اینکه اکیپ‌های عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشکلات شبکه رسیدگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود بارش‌های شدید، بحرانی در شبکه مشاهده نشده است و حتی سطح خاموشی‌هایی هم که در چند روز گذشته در اهواز و برخی مناطق روستایی خوزستان شاهد بودیم، گسترده نبود. صادقی همچنین از آماده‌باش نیروهای عملیاتی شرکت‌های توزیع برق خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی‌ها برای بارش شدید باران و وزش توفان در برخی نقاط کشور، مطابق با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، اکیپ‌های عملیاتی در مناطق مذکور آماده‌باش هستند. این مدیر مسوول همچنین در خصوص سقوط 30 پایه تیربرق در زاهدان نیز گفت: این مشکل در تاسیسات و شبکه داخلی سازمان آب به وقوع پیوسته است.

ثبات ارز به نفع پتروشیمی‌ها

ایرنا  مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: ارز صادراتی مجتمع‌های پتروشیمی بلافاصله پس از دریافت با هماهنگی بانک مرکزی وارد کشور شده و از طریق شبکه بانکی و صرافی‌ها در بازار عرضه می‌شود.  جعفر ربیعی درباره عرضه ارز پتروشیمی‌ها برای تنظیم بازار اظهار کرد: دستورالعمل مشخصی برای ارز پتروشیمی‌ها در بازار وجود دارد. وی با بیان اینکه هلدینگ خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین صادرکننده کشور است، افزود: پارسال 6.5میلیارد دلار درآمد صادراتی داشتیم که 3.5میلیارد دلار به طور خالص وارد کشور شد. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس یادآور شد: بقیه این درآمد صرف خرید تجهیرات، پرداخت بدهی‌ها و تامین فاینانس شده است. مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در پاسخ به سوال دیگری درباره تامین مالی نیز بیان کرد: با توجه با اینکه تامین مالی ارز از طریق فاینانس از تامین مالی داخل کشور ارزان‌تر است به دنبال برخی فاینانس‌ها هستیم. ربیعی درباره وضعیت بازار ارز نیز گفت: ثبات بازار ارز در بلندمدت به نفع شرکت‌های پتروشیمی است.

مرحله‌ دوم آبرسانی به ارومیه

ایلنا  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی آذربایجان غربی از آغاز مرحله دوم رهاسازی آب از مخزن سدهای مهاباد، شهرچای، بوکان و ساروق تکاب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی 97-1396 خبر داد.  کیومرث دانشجو ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای تامین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه شرکت مدیریت منابع آب ایران عملیات رهاسازی آب از سدهای مهاباد با دبی 20مترمکعب بر ثانیه، شهرچای با دبی 16مترمکعب بر ثانیه، شهید کاظمی بوکان با دبی 70مترمکعب بر ثانیه و ساروق تکاب با دبی 10مترمکعب بر ثانیه از 23فروردین ماه آغاز شده است.  وی با اعلام این خبر گفت: در این مرحله میزان حجم رهاسازی از سد مهاباد 12میلیون متر مکعب، از سد شهرچای 15میلیون متر مکعب، از سد کاظمی بوکان 25میلیون متر و از سد ساروق تکاب به میزان 10میلیون متر مکعب پیش‌بینی شده است.  دانشجو افزود: با تکمیل این حجم از رهاسازی از سدهای فوق مجموع آب رها شده از سدهای استان آذربایجان‌غربی در این مرحله بالغ بر 62 میلیون متر مکعب خواهد بود. وی همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه مناطق پایین‌دست این سدها تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، لازم است مردم محلی و مسافران در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه‌های مربوطه و هر گونه برداشت غیرمجاز آب خودداری کنند.

 

ارسال نظر