کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۲/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳

 تشکیل کارگروه مشترک بین نیرو و ارتباطات

پاون   رضا اردکانیان، وزیر نیرو دیروز پس از جلسه مشترک با محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساختمان ستادی وزارت نیرو گفت که این جلسه بنا به پیشنهاد وزیر ارتباطات و برای انسجام همکاری‌های بیشتر بین دو وزارتخانه تشکیل شده است. او همچنین اظهار کرد: در این نشست قرار شد، کارگروه مشترکی بین دو وزارتخانه‌های نیرو و ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شود و همکاری‌های مشترکی در بخش آب و برق در دستور کار آن قرار گیرد. وی اذعان کرد: در این خصوص سند همکاری تنظیم خواهد شد که اواسط اردیبهشت ماه سال 97 به امضای طرفین خواهد رسید. این جلسه آغازی برای تدوین چارچوب همکاری‌های مشترک بین وزارت نیرو و وزارت فناوری اطلاعات خواهد بود. وزیر نیرو همچنین افزود: در این جلسه روی 2تا 3موضوع بحث شد که یکی از این موارد مربوط به کنتورهای هوشمند در بخش برق بود.

 6 نیروگاه تجدیدپذیر در اردن

تعادل   اردن در نظر دارد تا بهترین متقاضی ساخت نیروگاه نوری بادی 3000مگاواتی را انتخاب کند. از این ‌رو اردن 45شرکت ازجمله توتال فرانسه و شرکت ای.سی‌.دبلیو.‌ای پاور متعلق به عربستان سعودی را به عنوان متقاضیان نهایی شرکت در مناقصه 6 نیروگاه خورشیدی و بادی با ظرفیت 300مگاوات انتخاب کرده است. صالح خرابشه، وزیر نیروی اردن در گفت‌وگویی تلفنی با بلومبرگ گفت که برای ساخت 4 نیروگاه خورشیدی، 31شرکت از قبیل لینو گروپ، هلیدنگ اف‌.آر‌.وی سولار، ‌ای.سی‌.دبلیو.‌ای پاور، چینت سولار، توتال سولار و تی‌.‌بی‌.‌ای.‌ای شین‌جیانگ سان‌اوئیسیس انتخاب شده‌اند. هر نیروگاه توان تولید 50 مگاوات برق را دارد. به گفته وی 14شرکت از‌جمله شرکت‌های الکازر انرژی، ائستی انرژیا، کریا ساوثرن پاور، ‌ای.‌ام.‌ای پاور اینوستمنت متقاضی شرکت در مناقصه ساخت دو نیروگاه بادی هستند. تمام شرکت‌ها ملزم به ارائه جزئیات تکنیکی و مالی پیشنهادات خود تا انتهای ماه مارس به وزارت انرژی اردن هستند.

  افزایش تقاضای نفت در 2018

شانا   بانک امریکایی گلدمن ساکس اعلام کرد: با وجود افت قیمت نفت در روزهای اخیر، تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی روزانه با یک میلیون و ۸۵۰هزار بشکه افزایش همراه خواهد بود. به گزارش رویترز کارشناسان این بانک اعلام کردند: اطلاعات نفتی مربوط به ماه ژانویه نشان‌دهنده رشد خیره‌کننده تقاضای جهانی نفت است که این مساله با رشد مطلوب اقتصاد جهانی در این مقطع همخوانی دارد.  در گزارش گلدمن ساکس آمده است: ما همچنان انتظار داریم وضع اقتصاد کلان در سال ۲۰۱۸ به تقویت تقاضای نفت کمک خواهد کرد.  طبق اعلام این بانک، رشد تقاضای نفت در ۲۰۱۸ فراتر از رشد عرضه نفت امریکا و دیگر تولیدکنندگان غیرعضو اوپک در سال جاری میلادی خواهد بود و سبب استمرار کاهش ذخیره‌سازی نفت در 3ماه سوم این سال خواهد شد.

 جزئیات برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گاز در تهران

باشگاه خبرنگاران جوان   رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران گفت: فعلا در حال ارزیابی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت گاز در تهران هستیم. عباس اعظمی رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: طبق اطلاعات موجود، بخشی، متقاضی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و گاز در تهران شده است. برای تحقق این امر در ابتدا باید با وزارت نفت مکاتباتی صورت بگیرد و وزارت نفت مجوز لازم را صادر کند. وی در ادامه با بیان اینکه درمورد نمایشگاه مربوط به گاز، فعلا این درخواست در حال مکاتبه است، گفت: ما در حال ارزیابی برگزاری یا عدم برگزاری این نمایشگاه هستیم. همچنین باید صلاحیت شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بررسی و تایید شود. رییس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: اخبار مطرح شده در فضای مجازی مبنی‌بر برگزاری این نمایشگاه مورد تایید ما نیست.

 

ارسال نظر