کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۹۷۲

واردات نفت آسیا از ایران افزایش یافت

تسنیم| آمارهای دولتی و کشتیرانی نشان می‌دهد واردات نفت ۴ مشتری عمده آسیایی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 3.3درصد رشد داشته است.

به گزارش رویترز، در حالی که جهش در واردات نفت چین از ایران کاهش خرید 3 مشتری آسیایی دیگر را جبران کرده است، آمارهای دولتی و کشتیرانی نشان می‌دهد واردات نفت 4 مشتری عمده آسیایی از ایران در ماه ژانویه نسبت به یک سال قبل 3.3درصد رشد داشته و به بالاترین رقم 3 ماه گذشته رسیده است. کشورهای چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی در ماه ژانویه مجموعا 1.70 میلیون بشکه در روز از ایران نفت خریدند که بالاترین رقم از اکتبر سال گذشته تاکنون بوده است. این رقم اندکی بیش از متوسط 1.67میلیون بشکه‌یی است که این 4 کشور در سال 2017 از ایران خریداری کرده‌اند. ایران که با احتمال تشدید تحریم‌های امریکا و خروج این کشور از برجام مواجه است، در تلاش است با ارائه تخفیف‌هایی مشتریان آسیایی‌اش را به خرید نفت بیشتر از خود مجاب کند.

مایکروسافت خورشیدی می‌شود

ایسنا| غول نرم‌افزاری مایکروسافت ۱۰۰درصد از برق تولید پروژه انرژی خورشیدی ۶۰ مگاواتی شرکت «سان سیپ» را به مدت ۲۰ سال برای فعالیت‌های دیتای خود در سنگاپور خریداری خواهد کرد.

پروژه «سان سیپ» شامل مجموعه‌یی از پنل‌های خورشیدی است که روی صدها بام در سراسر شهر سنگاپور نصب شده‌اند. به گفته کریستین بلادی مدیرکل استراتژی زیرساخت ابری و معماری در مایکروسافت، این توافق نخستین قرارداد انرژی تجدیدپذیر مایکروسافت در آسیا و سومین قرارداد انرژی پاک بین‌المللی این شرکت است.

مایکروسافت اعلام کرده امسال از هدف تامین ۵۰درصد از نیروی دیتاسنتر جهانی خود با انرژی تجدیدپذیر فراتر خواهد رفت. براساس گزارش رویترز، این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند پروژه خورشیدی مذکور در دست ساخت است و تا پایان امسال عملیاتی می‌شود.

آغاز به کار نخستین نمایشگاه بین‌المللی توربین و ژنراتور

باشگاه خبرنگاران جوان| نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی توربین، ژنراتور و ماشین‌های دوار با حضور مقامات وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی برق حرارتی و برخی مقامات دیگر آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه بیش از یک‌صد شرکت از 11 تا 14 اسفند ماه جدیدترین تولیدات، تجهیزات، صنایع و خدمات خود را در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به نمایش گذاشتند و در آن علاوه بر شرکت‌های داخلی شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، هلند، آلمان، انگلستان، ژاپن، بلژیک، تایوان و چین نیز حضور دارند.

آشنایی با نوین‌ترین تولیدات و پیشرفت‌های این حوزه، تبادل اطلاعات و فناوری روز بین‌ مشارکت‌کنندگان و متخصصان آشنایی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای عرضه شده در بخش سیستم‌های توربین، ژنراتور و ماشین‌های دوار، ایجاد ارتباط مستقیم بین‌ تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی و بازاریابی و همچنین توسعه صادرات مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی توربین، ژنراتور و ماشین‌های دوار است.

همزمان با این نمایشگاه کنفرانس بین‌المللی ژنراتورها نیز با حضور نمایندگانی از کشورهای انگلستان، ایتالیا، نیجریه و هلند برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر