سرخط انرژی

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۸۱۱

 پاون   وزیر نیرو از بهره‌برداری کریدور شمال- جنوب انتقال برق بین 4 کشور ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه تا شهریور سال 98 خبر داد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان گفت: خوشبختانه مصوبه‌های این کمیسیون به خوبی در مرحله اجرا قرار دارد از جمله سرعت دادن به پروژه خط 400کیلوولت انتقال برق بین ایران و ارمنستان که در ادامه شبکه ما را به گرجستان و روسیه متصل خواهد کرد. وزیر نیرو از افزایش صدور گاز به ارمنستان نیز خبر داد و گفت: این مورد از مذاکرات امروز بود که البته باید درباره جزئیات آن با وزارت نفت مذاکره شود؛ در زمینه صدور برق در فصل زمستان به ارمنستان نیز مذاکراتی انجام شد.

 شرکت ملی نفت   مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از پایان مراحل پیش‌راه‌اندازی و عملیاتی شدن 8پروژه بزرگ نمک‌زدایی از نفت این شرکت خبر داد. بیژن عالی‌پور گفت: راه‌اندازی این طرح‌ها افزون بر افزایش تولید، سبب تثبیت تولید، ارتقای کیفیت‌ نفت‌خام تولیدی، افزایش مانور عملیاتی، رفع محدودیت تولید و همچنین امکان ترخیص تاسیسات قدیمی بدون تحمل بار کاهشی برای انجام تعمیرات اساسی شده است.

  پاون  سامانه ذخیره و توزیع اضطراری آب تهران امروز با حضور محسن هاشمی رییس و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر تهران افتتاح می‌شود. این سامانه با ظرفیت 100هزار لیتر می‌تواند در شرایط بحرانی و اضطراری مانند زمین‌لرزه که شبکه توزیع آب شهری با مشکل مواجه می‌شود به مدت سه روز آب مورد نیاز 10هزار نفر را تامین کند. هزینه انجام این طرح نزدیک به 550 میلیون تومان بوده است. با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته قرار است، 400سامانه آبرسانی اضطراری در دوره‌یی سه‌ساله در تمام محلات شهر تهران راه‌اندازی شود.

 ایرنا  مدیرعامل گروه صنعتی مپنا گفت: بر اساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید، باید سرمایه‌گذاری انجام شده در افزایش بازدهی نیروگاه‌ها از محل صرفه‌جویی سوخت جبران شود؛ در این ارتباط، طرح‌های افزایش بازدهی نیروگاه‌ها در انتظار اجرای این ماده قانونی (ماده 12 قانون رفع موانع تولید) هستند.  عباس علی‌آبادی با اشاره به طراحی 20 برنامه افزایش راندمان در نیروگاه‌های کشور گفت: این سرمایه‌گذاران منتظرند تا نتیجه اجرای طرح‌های افزایش راندمان در تعدادی از نیروگاه‌ها را مشاهده و در صورت اجرای ماده 12 قانون رفع موانع تولید، طرح‌های خود را اجرا کنند.

 ایسنا  برخی از مسوولان صنعت برق کشور با ارائه رایگان برق به مدارس مخالفت کردند. بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس قرار شده تا سقف الگوی مصرف طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نیرو، نفت و آموزش‌وپرورش، برق رایگان به مدارس داده شود. با این وجود برخی مسوولان برقی نسبت به اجرای این طرح ناراضی هستند تا جایی که غلامرضا خوش‌خلق مدیرعامل برق منطقه‌یی تهران صراحتا اعلام کرده که هر چند قانونگذاران نیتشان خیر است اما از اجرای این مصوبه نتیجه خوبی نمی‌گیرند، چراکه این امر موجب عدم مدیریت مصرف در مدارس می‌شود.

 

 

ارسال نظر