کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۵۰

بازگشت چشمه جوانرود به مدار توزیع آب شرب

پاون| آب چشمه کاوات که در بارندگی‌های اخیر طغیان کرده و باعث کدورت آب آن شده بود با رفع کدورت و حالت نرمال خود دوباره به مدار توزیع بازگشت.

علی رحمانی، مدیر امور آب و فاضلاب شهر جوانرود با اعلام این خبر اظهار کرد: آب چشمه کاوات مجددا به ‌علت پایین آمدن کدورت و رسیدن به سطح استاندارد وارد مدار شد.

وی گفت: چشمه کاوات یکی از منابع اصلی تامین آب شرب بخشی از شهر جوانرود است که به‌ علت بارش‌ها و نزولات آسمانی این چشمه با کدورت بیش از حد استاندار مواجه شد و از مدار خارج شد با توجه به اهمیت تامین آب بهداشتی و اهمیت سلامت شهروندان که یکی از رسالت‌های مهم شرکت آب و فاضلاب توسعه اصلی شاخص بهداشت است به ناچار از مدار خارج و از منابع دیگری ازجمله 3حلقه چاه دیگر به عنوان منبع تامین آب شرب جایگزین شد.

مدیر امور آب و فاضلاب جوانرود بیان کرد: حدود 70 لیتر در ثانیه از چشمه کاوات برای آب شرب شهر جوانرود و روستاهای مسیر خط انتقال برداشت می‌شود که با این وضعیت شبکه آب‌رسانی شهر جوانرود موجب اختلال شد که روستای تحت پوشش مسیر خط انتقال به خوبی شاهد این بحران و کاملا این وضعیت را احساس کردند.

انتقاد از طولانی شدن بررسی سانحه سانچی

خانه ملت| رییس کمیسیون عمران مجلس از طولانی شدن روند بررسی سانحه سانچی انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رفت زودتر از این زمان درخصوص علت این سانحه توضیحات لازم داده شود.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه مردم از تعلل در اعلام نظر درخصوص علل حادثه آزرده خاطر شده‌اند، افزود: به زودی نشستی با مسوولان مربوطه برای بررسی علل این سانحه و جمع‌بندی آن در مجلس برگزار خواهد شد.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس تاکنون بارها با رییس سازمان بنادر و دریانوردی همچنین وزرای راه و شهرسازی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی مکاتبه داشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان رسیدگی به این حادثه طولانی شده با دعوت از آخوندی و ربیعی و کسب اطلاع درخصوص روند بررسی‌ها اطلاع‌رسانی به مردم انجام خواهد شد. رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزارش نهایی سانچی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، گفت: تعلل بیش از این در ارائه اطلاعات و جزئیات سانحه مردم را به مسوولان بی‌اعتماد می‌کند.

2019 زمان پایان توافق اوپک

شانا| وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک می‌توانند سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را به تدریج برطرف کنند.

به گزارش رویترز از دهلی‌نو، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد این کشور امیدوار است، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) و متحدانش بتوانند سال آینده میلادی محدودیت تولید خود را برطرف کنند همچنین چارچوبی دایمی برای تثبیت بازار نفت پس از پایان توافق جهانی کاهش تولید نفت بیافرینند.

وی با بیان اینکه اوپک و متحدانش به بازگرداندن توازن و ثبات به بازار نفت متعهد هستند به احتمال پایان توافق جهانی کاهش عرضه نفت در سال آینده میلادی اظهار امیدواری کرد.

وزیر انرژی عربستان گفت: پژوهشی درحال انجام است و زمانی که به طور دقیق بدانیم که متوازن کردن بازار چه الزام‌هایی دارد، گام بعدی را اعلام خواهیم کرد؛ ممکن است گام بعدی پایان دادن به محدودیت تولید باشد. الفالح افزود: برآورد من این است که این مساله زمانی در سال ۲۰۱۹میلادی محقق خواهد شد، ما نمی‌دانیم چه زمانی و چگونه خواهد بود.

برنامه ونزوئلا برای احیای تولیدات نفتی

ایسنا| رییس‌جمهور ونزوئلا قول داد ۷۰درصد از تولید از دست رفته نفت این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ احیا شود.

به گزارش رویترز، نیکلاس مادورو در مصاحبه‌یی با شبکه تلویزیونی دولتی این کشور بدون دادن آمار دقیق یا مشخص کردن مدت زمان برای احیای کاهش تولید گفت: می‌توانم بگویم بی‌عدالتی‌ها و توطئه‌های کم‌سابقه به کاهش قابل توجه یک میلیون بشکه نفت منجر شد. وی در ادامه افزود: تصور می‌کنم در نیمه اول امسال ما ۷۰درصد از این تولید را احیا خواهیم کرد.

طبق آماری که در ژانویه از سوی اوپک منتشر شد، تولید نفت ونزوئلا حدود ۱۳درصد در سال میلادی گذشته کاهش یافت و به پایین‌ترین میزان در ۲۸سال اخیر رسید که نشان‌دهنده وخامت بحران اقتصادی این کشور و احتمال فزاینده ورشکستگی آن است. ونزوئلا 2.072میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با 2.373میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ نفت تولید کرد که حدود ۳۰۰هزار بشکه در روز کاهش داشت.

 

ارسال نظر