برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با حضور وزیر نیرو

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۶۴۹

پاون|

رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو از برگزاری پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با حضور وزیر نیرو در ایروان خبر داد.

حمیدرضا تشیعی رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق و مسوول هیات اعزامی به ارمنستان با بیان اینکه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان با حضور وزیر نیرو در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار می‌شود، گفت: عصر دوشنبه وزیر نیرو به همراه هیاتی از کارشناسان صنعت آب و برق و دستگاه‌های اجرایی کشورمان عازم ارمنستان می‌شود. تشیعی با اشاره به اینکه ریاست کمیسیون مشترک همکاری ایران و ارمنستان به عهده رضا اردکانیان وزیر نیروست، افزود: تسریع در تکمیل خط سوم انتقال برق ایران و ارمنستان به عنوان محور کریدور انرژی 4جانبه شمال جنوب بین ایران، ارمنستان، گرجستان و روسیه و ایجاد بستر تبادلات فصلی برق و انرژی بین دو کشور و منطقه از محورهای این اجلاس است.

وی ادامه داد: همچنین بحث و بررسی در خصوص حضور شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های نیروگاهی ارمنستان و بحث و بررسی پیرامون موضوع محیط زیست رودخانه ارس و توسعه تبادلات تجاری و حمل و نقل بین ایران و ارمنستان از دیگر محورهای برگزاری اجلاس پانزدهم خواهد بود.

رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق وزارت نیرو با اشاره به اینکه در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان یادداشت تفاهم همکاری نیز منعقد خواهد شد، افزود: این تفاهمنامه همکاری جز بخش‌های آب، برق، انرژی و محیط زیست، همکاری‌های تجاری، صنعت معدن، اتاق‌های بازرگانی، مناطق آزاد تجاری، گمرک، بیمه و بانکی را نیز تحت پوشش خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزیر نیرو در مراسم افتتاحیه اجلاس پانزدهم که در روز دوشنبه 7 اسفند با حضور وزیران نیروی ایران و زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان برگزار می‌شود،  همچنین در آیین اختتامیه این اجلاس در روز سه‌شنبه 8 اسفندماه سخنرانی خواهد کرد.

حمیدرضا تشیعی در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر نیرو در سفر دو روزه خود به ارمنستان با آشوت مانوکیان وزیر زیرساخت‌های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، آرزویک میناسیان وزیر محیط زیست، ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه و کارن کاراپتیان نخست‌وزیر ارمنستان ملاقات خواهد کرد.

رییس هیات کارشناسی اعزامی به ارمنستان گفت: در این سفر مدیرانی از دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله وزارت خارجه، منطقه آزاد تجاری، نهاد ریاست‌جمهوری، وزارت نفت، بانک مرکزی، بانک توسعه صادرات، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگانی از بخش خصوصی، اتاق بازرگانی ایران، اتاق مشترک ایران و ارمنستان وزیر نیرو را همراهی می‌کنند. اردکانیان بعد از مراسم اختتامیه اجلاس پانزدهم، سه‌شنبه شب در ضیافت شام رسمی که از سوی وزیر زیرساخت‌های انرژی ارمنستان به افتخار وزیر نیرو و هیات ایرانی ترتیب داده است، شرکت کرده و سپس عازم ایران خواهد شد.

 

ارسال نظر