کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۸

ابلاغ پیام تقدیر رییس‌جمهور از کارکنان صنعت آب و برق

پاون| در پی بارش برف شدید و کولاک رخ داده اوایل بهمن ‌ماه امسال رییس‌جمهوری از کارکنان وزارت نیرو که در شرایط سخت آب وهوایی برای باقی ماندن وضعیت آب و برق در شرایط معمولی تلاش نموده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

در پی بارش برف شدید و کولاک رخ داده اوایل بهمن ‌ماه امسال، وزیر نیرو گزارشی را درخصوص وضعیت تاسیسات و شبکه‌های برق و آب شهری و روستایی در استان‌های درگیر و تمهیدات صورت گرفته به منظور پایدار نگه داشتن این مراکز در اختیار رییس‌جمهوری قرار داده بود که روحانی نیز پس از بررسی گزارش یاد شده و در پاسخ به آن از کارکنان وزارت نیرو «که در شرایط سخت آب و هوایی برای باقی ماندن وضعیت آب و برق در شرایط معمولی تلاش نموده‌اند» تقدیر و تشکر کرد. رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز در همین راستا با صدور پیامی ضمن ابلاغ مراتب تقدیر و تشکر ریاست‌جمهوری از تلاش کلیه همکاران در شرایط آب و هوایی روز هشتم بهمن‌ ماه سال جاری در برخی از استان‌های کشور به شخصه از تلاش شبانه‌روزی تمامی همکاران جهت پایداری شبکه‌های برق و آبرسانی در شرایط بحرانی روز موصوف قدردانی به عمل آورد. اردکانیان همچنین در این پیام توفیق روزافزون مدیران و کارکنان پرتلاش و خدوم صنعت آب و برق در ارتقای کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مردم شریف کشورمان را از خداوند متعال خواستار شده است.

افزایش بیش از 1700 مگاواتی پیک مصرف برق کشور

پاون| از 27بهمن ماه سال گذشته تا 27بهمن ماه سال جاری، پیک مصرف برق کشور بیش از 1700مگاوات افزایش داشت.

براساس آخرین اطلاعات ثبت شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران در تاریخ 27بهمن ماه جاری میزان پیک مصرف برق کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 1761مگاوات افزایش داشته است.

پیک مصرف برق شبانگاهی که در 27بهمن ماه سال گذشته 30هزار و 774مگاوات بوده است در 27بهمن ماه سال جاری با 1761مگاوات افزایش به 32هزار و 535 مگاوات رسیده است. بر پایه این گزارش مبادلات برق با کشورهای همسایه نیز در 27بهمن ماه جاری 1157مگاوات گزارش شده است. میزان صادرات برق به کشورهای همسایه 685 و میزان واردات برق از همسایگان نیز 472مگاوات بوده است. لازم به یادآوری است، میزان ذخیره برق نیروگاه‌های کشور در شامگاه 27بهمن ماه جاری 4هزار و 226مگاوات و میزان مصرف برق صنایع نیز در زمان ذکر شده 4هزار و 625 مگاوات به ثبت رسیده است.

توسعه میدان سوسنگرد به دست ایدرواویل و شریک روس

ایرنا| تفاهمنامه همکاری و مشارکت در توسعه میدان نفتی سوسنگرد بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) و شرکت زاروبژ نفت روسیه (ZARUBEZHNEFT) امضا شد.

براساس این تفاهمنامه که به امضای مدیران شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان(ایدرو اویل) و زاروبژ نفت روسیه(ZARUBEZHNEFT) رسید، قرار است کارگروه تخصصی مشترک تشکیل شود و در صورت توافق نهایی 2شرکت برای مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند. نصرالله زارعی مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز گسترش ایرانیان(ایدرو اویل) در پایان این مراسم اظهار کرد: پس از امضای تفاهمنامه مطالعه توسعه میدان نفتی سوسنگرد با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و اخذ اطلاعات فنی، مطالعات بالادستی میدان توسط کارشناسان ایدرو اویل و شرکت

HOT ENG اتریش به عنوان مشاور در تهیه MDP توسعه میدان در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل ایدرو اویل با اقدام‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در اوایل اسفند ماه امسال پیشنهاد فنی توسعه میدان، این میدان نفتی از سوی ایدرو اویل به شرکت ملی نفت ایران ارائه شود.

زارعی در ادامه با بیان ضرورت جذب سرمایه‌گذار و انتخاب شریک معتبر خارجی افزود: در ماه‌های گذشته شرکت ایدرو اویل با شرکت‌های متعدد که دارای اعتبار لازم در این حوزه هستند، مذاکره کرده و نتیجه مذاکره‌های اولیه به عقد تفاهمنامه همکاری و مشارکت با شرکت زاروبژ نفت روسیه منجر شده است. وی خاطرنشان کرد: براساس مذاکره‌های صورت گرفته بین ایدرو اویل و زاروبژ نفت روسیه موافقت شد، کارگروه تخصصی مشترک در اسرع وقت تشکیل و در صورت جمع‌بندی و توافق نهایی 2شرکت برای مذاکره و اخذ قرارداد توسعه با شرکت ملی نفت ایران اقدام کنند.

12 مجتمع آبرسانی در سیستان‌وبلوچستان

پاون| مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اجرای عملیات ساخت 12 مجتمع بزرگ آبرسانی در استان گفت: با تکمیل این مراکز هزار و 748 روستا از آب شرب مطمئن و سالم برخوردار شده و شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب نیز 15درصد ارتقا خواهد یافت.

عبدالاحد ریکی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به نگاه خاص دولت به این استان، پروژه‌های فراوانی از ابتدای دولت یازدهم اجرا شده است. هم‌اکنون عملیات ساخت 12 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در سطح استان در حال اجراست که پس از تکمیل این مراکز شاخص بهره‌مندی استان از آب شرب مطمئن و سالم 15 درصد ارتقا خواهد یافت.

ریکی با تاکید بر اینکه این 12 مجتمع هزار و 748 روستا را در برخواهد گرفت، ادامه داد: اجرای این طرح‌ها موجب بهبود کیفیت آب 944 روستای حوزه سیستان و ارتقای کمی و کیفی 804 روستا در مرکز و جنوب استان خواهد شد. یکی از این پروژه‌های مهم مجتمع 261 روستایی زیرمجموعه سد زیردان است که 650 کیلومتر عملیات لوله‌گذاری آن در حال انجام است و امیدواریم این طرح را در سال 97 به بهره‌برداری برسانیم.

 

ارسال نظر