کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۴۲۸

رایزنی برای وصل پوز جایگاهداران

تسنیم| محمدرضا موسوی مدیرعامل شرکت ملی پخش و پالایش فرآورد‌های نفتی از رایزنی با بانک مرکزی برای حل مشکل جایگاهداران سوخت در خصوص زمان انتقال وجوه به حساب آنها خبر داد.

موسوی‌خواه افزود: در کل کشور سیستم شتاب فعال است و خرید‌هایی که از طریق سیستم الکترونیک انجام می‌شود مالک وجه، 24ساعت بعد می‌تواند از این وجه استفاده کند که همه جایگاه‌ها چه شرکتی و چه جایگاه‌های غیرشرکتی باید این‌گونه خرید انجام دهند. طبیعی است وقتی که بخش اعظمی از فروش‌شان از طریق پوزهای الکترونیکی است و از آنجا که جایگاهدار صبح روز بعد می‌خواهد، خرید کند بنابراین وجه باید در اختیارش باشد که متاسفانه این تصمیم بانک مرکزی جایگاه‌ها را دچار مشکل کرده است.

از میانه‌های هفته گذشته واریز با تاخیر پول از طریق کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های پوز به حساب جایگاهداران سوخت موجب ایجاد مشکلات برای مردم و جایگاهداران شد تا جایی که رییس جایگاهداران سوخت در اظهار نظری گفت: به دلیل مشکلاتی که با بانک‌ها داریم از این پس جایگاه‌ها فقط در قبال دریافت پول نقد بنزین تحویل می‌دهند. با این همه موسوی‌خواه گفت: از جایگاه‌ها درخواست می‌کنیم که به قطع پوزهای بانکی اقدام نکنند، زیرا با پیگیری داریم مشکل را حل می‌کنیم.

کاهش مصرف نفت جهان تا سال ۲۰۴۰

بلومبرگ| شرکت اکسون‌موبیل در گزارشی اعلام کرد، اگر کشورهای جهان به تعهدات خود برای مهار تغییرات اقلیمی پایبند باشند، تقاضا برای نفت ممکن است تا سال 2040 میلادی 40درصد کاهش یابد، هرچند یک سناریو محتمل‌تر این است که تقاضا برای نفت رشدی 20درصدی خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی نخست ممکن است، میزان مصرف نفت به حدود 78میلیون بشکه برسد و بر اساس سناریو دوم مصرف روزانه نفت جهان به 117میلیون بشکه خواهد رسید.

یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد که نفت و گاز طبیعی تا سال 2040 میلادی همچنان حدود 55 درصد از کل نیازهای انرژی جهان را تامین خواهد کرد و نفت بیشترین نقش را در این زمینه خواهد داشت. همچنین انتظار می‌رود، نقش زغال‌سنگ از حدود 40درصد در سال 2016 به کمتر از 30درصد در سال 2040 برسد. بر اساس این گزارش، خودروهای برقی و هیبریدی تا سال 2040، 40درصد از فروش خودروهای سبک را از آن خود خواهند کرد؛ این در حالی است که این رقم در حال حاضر تنها 3 درصد است.

 

ارسال نظر