تاثیر قیمت نفت از نشست مسقط

۱۳۹۶/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۳۴

ایسنا| قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر اظهارات وزیر انرژی عربستان که از ادامه همکاری میان تولیدکنندگان پس از سال ۲۰۱۸ خبر داد، افزایش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۵سنت یا 0.4درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز جمعه به 68.89دلار در هر بشکه رسید. برنت هفته گذشته به 70.37دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در سه سال گذشته بود.

بهای معاملات آتی وست‌تگزاس‌اینترمدییت امریکا با ۲۴سنت یا 0.4درصد افزایش نسبت به روز جمعه به ۶۳,۶۱ دلار درهر بشکه رسید.

عربستان‌سعودی که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت اوپک است، روز یک‌شنبه اعلام کرد: تولیدکنندگان نفتی بزرگ موافق هستند که همکاری آنها در زمینه تولید پس از اینکه توافق فعلی در زمینه کاهش عرضه در پایان سال ۲۰۱۸ منقضی شد، باید ادامه پیدا کند. خالد الفالح وزیر انرژی عربستان‌سعودی در عمان اظهار کرد: آمادگی برای ادامه همکاری پس از سال ۲۰۱۸ وجود دارد. این مکانیسم هنوز نهایی نشده، اما توافق برای تداوم همکاری وجود دارد. گروهی از تولیدکنندگان نفت شامل اوپک و روسیه با هدف حمایت از قیمت‌ها از ژانویه سال میلادی گذشته کاهش تولید را آغاز کردند. این توافق قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند. به گفته معامله‌گران، رشد اقتصادی جهانی مطلوب و کاهش فعالیت حفاری امریکا نیز از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرده است. طبق آمار گروه خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های حفاری امریکایی شمار دکل‌های حفاری نفت را در هفته منتهی به ۱۹ ژانویه پنج حلقه کاهش داده و به ۷۴۷حلقه رساندند. با وجود این شمار دکل‌ها در سال ۲۰۱۷ و اوایل امسال بسیار بالاتر از سال ۲۰۱۶ مانده و به رشد ۱۶درصدی تولید امریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ و رسیدن آن به رکورد 9.75میلیون بشکه در روز منجر شده است. علاوه بر محدودیت عرضه رشد اقتصادی جهانی قوی نیز از قیمت‌های نفت حمایت کرده است.

 

ارسال نظر