روی خط نیرو

۱۳۹۶/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۰۸۲

هدف‌گذاری 7 درصدى برای تلفات برق

ایرنا   معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر)، کاهش میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور به 7درصد را از برنامه‌های این شرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

محمودرضا حقی‌فام روز دوشنبه میزان تلفات شبکه توزیع برق کشور را 10.6درصد اعلام کرد و افزود: یک‌درصد کاهش تلفات یاد شده 2 هزار و  500 میلیارد ریال از منابع مالی کشور را ذخیره می‌کند. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر اضافه کرد: در این چارچوب کمیته مقاوم‌سازی شبکه‌های توزیع در کشور تشکیل شده و استان همدان نیز نقاط آسیب‌پذیر شبکه را احصا کرده تا برای تقویت آن اقدام شود. وی گفت: هم‌اکنون میزان خاموشی به‌ازای هر مشترک در طول سال 900 دقیقه است و برای رساندن این رقم به 700 دقیقه و مطابق شدن با استانداردهای جهانی تلاش می‌کنیم. حقی‌فام افزود: میزان روزانه خاموشی کشور در سال گذشته به‌ازای هر مشترک 2 دقیقه بود که باتوجه به پهنه کشور رقم قابل‌قبولی است. وی ریزگردهای خوزستان و ریزش برف در شمال کشور را 2 مشکل بزرگ شرکت توزیع برق در سال گذشته ذکر کرد و گفت: با فعالیت‌های صورت گرفته، پایداری شبکه تقویت شده و تاکنون مشکلی در این ارتباط به وجود نیامده است.  حقی‌فام با بیان اینکه کشور ایران همواره در معرض خطراتی مانند سیل، زلزله، ریزگرد و برف قرار دارد، خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی شبکه توزیع در مقابل این پدیده‌ها ضروری است.  وی با تاکید بر وصول مطالبات این شرکت گفت: صنعت برق نه تنها خودگردان است، بلکه تامین‌کننده منابع مالی برای بخش‌های دیگر کشور به‌شمار می‌رود و نیازمند پایداری اقتصادی است.  معاون هماهنگی توانیر اظهار کرد: در وصول مطالبات با مشکلاتی مواجه هستیم که نیازمند حمایت و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی هستیم.  وی هوشمندسازی شبکه توزیع را ضروری دانست و افزود: نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان پرمصرف در اولویت است.

نگرانی از تامین آب شرب قزوین در تابستان

پاون  سی و ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان قزوین با حضور استاندار، معاونان استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی قزوین و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌یی قزوین برگزار شد.

در این جلسه عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین ضمن ابراز نگرانی از تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در استان و بروز شرایط خشکسالی عنوان کرد: درحال حاضر برنامه‌ریزی صحیح جهت تامین آب شرب در تابستان پیش رو از اولویت‌های مهم استان است و باید در این راستای به گونه‌یی اقدام صورت پذیرد تا در تابستان آتی شاهد بحران و قطعی آب شرب نباشیم.

استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: باید بپذیریم که کشورمان در ناحیه خشک قرار گرفته لذا در این شرایط با کمبود منابع آب به عنوان یک اصل روبه‌رو هستیم در نتیجه باید برای مصرف منابع آبی مدیریت و برنامه‌ریزی مدون و دقیق صورت پذیرد. ایشان افزود: از مجموعه مدیران آب استان انتظار می‌رود که از همین امروز به فکر کمبود آب و افت فشار در تابستان سال آینده باشند و با ارائه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شرایط برای عبور از بحران کم آبی را فراهم کنند. در ادامه این جلسه مهندس پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌یی قزوین ضمن بیان اهمیت طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی به تشریح اقدامات انجام گرفته در این راستا پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای سال آبی 93 تاکنون و با کمک دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی و همه مقامات استانی توانسته‌ایم با توقیف 202دستگاه ادوات، انسداد و پلمب 1842حلقه چاه غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت 255حلقه چاه مجاز و اجرای آیین‌نامه مصرف بهینه آب کشاورزی برای 485حلقه چاه، 334میلیون متر مکعب آب را در سفره‌های زیرزمینی حفظ و حراست کنیم.

در خاتمه این جلسه مهندس فرخ‌زاد، معاون عمرانی استاندار با اشاره به تنش آب شرب در بعضی از شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی باید برای تامین آب شرب سالم و با کیفیت در سطح استان و اجرای طرح‌های توسعه، برنامه‌ریزی دقیق و بلندمدت داشته باشند تا در تابستان سال آینده با مشکل تامین آب شرب مواجه نشویم.

 

ارسال نظر