روی خط نیرو

۱۳۹۶/۱۰/۲۴ - ۰۱:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۸۹۲

کاهش مصرف گازوییل نیروگاه‌ها

 پاون| براساس گزارش شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های کشور در 9 ماهه سال جاری سهم مصرف سوخت گازوییل و مازوت در نیروگاه‌های کشور نسبت به سال گذشته به ترتیب 5 و 2.6‌درصد کاهش پیدا کرده که این امر می‌تواند به معنی کاهش آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت در نیروگاه‌های کشور نیز باشد. براساس آخرین گزارش‌های موجود از شرکت مادرتخصصی نیروگاه‌های حرارتی کشور در 9ماهه سال جاری در مجموع بیش از 60 میلیارد مترمکعب سوخت در نیروگاه‌های حرارتی کل کشور مصرف شده که از این میزان، سهم مصرف گاز طبیعی حدود 93.22‌درصد بوده است. گزارش‌ها حاکی از این است که مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های حرارتی کشور نسبت به سال گذشته حدود 7.5‌درصد رشد داشته است. همچنین براساس این گزارش سهم گازوییل از کل سوخت مصرفی نیروگاه‌های حرارتی 3.22‌درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته حدود 5‌درصد کاهش داشته است. این گزارش می‌افزاید: سهم سوخت مازوت در 9ماهه امسال برابر با 3.56‌درصد از کل مصرف سوخت نیروگاه‌های حرارتی بوده که این میزان نیز نسبت به سال گذشته حدود 2.6‌درصد کاهش پیدا کرده است. گفتنی است کاهش سهم مصرف سوخت مازوت و گازوییل در سوخت نیروگاهی کشور به معنای کاهش انتشار آلاینده‌هاست.

اجباری شدن برچسب مصرف آب لوازم خانگی

پاون| مدیرکل دفتر استانداردها و طرح‌های آب و آبفا وزارت نیرو گفت: نصب برچسب استاندارد مصرف آب در آینده نزدیک در محصولات خانگی آب‌بر اجباری می‌شود.

تقی عبادی مدیرکل دفتر استانداردها و طرح‌های آب و آبفای وزارت نیرو وزارت نیرو با اشاره به اینکه اجباری شدن این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: این طرح هم‌اکنون اجرایی شده ولی اجباری نشده و هم‌اینک در حال پیگیری اجباری شدن این طرح هستیم که این کار مستلزم زمان است تا هم برای تولیدکنندگان و هم برای واردکنندگان قطعی شود. وی ادامه داد: پس از اجباری شدن این طرح، از ورود کالاهای داخلی و خارجی فاقد برچسب استاندارد مصرف آب به بازار ممانعت به عمل آمده و باید همه تجهیزات داخلی و خارجی ملزم به نصب این برچسب باشند. عبادی با اشاره به اینکه وزارت نیرو برچسبی را به‌عنوان برچسب مصرف آب برای تجهیزات آب‌بر تعریف کرده که این برچسب در زمان حاضر اجرایی شده و در حال توسعه است، افزود: در نخستین گام برچسب مصرف آب برای ماشین‌های لباسشویی درنظر گرفته شده که براساس آن، مشخص شده برای چرک‌زدایی استاندارد از البسه چه میزان آب موردنیاز است که به‌صورت گروه‌بندی A تا D دسته‌بندی شده است.

 

ارسال نظر