کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۱۰/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۹۵

20 سال تا هوشمندسازی کامل کنتورهای گاز

شانا  مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: نصب کنتورهای هوشمند در کشور نیازمند بودجه کافی است که براساس آن 5 تا ۲۰سال به طول می‌انجامد. حمیدرضا عراقی درباره اجرایی شدن طرح کنتورهای هوشمند گاز گفت: پیمانکاران اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند پس از ارزیابی انتخاب شدند، برخی از آنان روش‌هایی را به شرکت ملی گاز معرفی و اجرا کردند و برخی دیگر نیز اکنون در مرحله نصب کنتورها هستند.  وی افزود: اجرایی شدن این طرح در سراسر کشور به یک دوره زمانی طولانی‌مدت نیاز دارد همچنین میزان بودجه‌یی که برای این طرح اختصاص داده شود در سرعت اجرای کار تاثیر بسیاری دارد. مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه نصب کنونی کنتورهای هوشمند به صورت پایلوت از سوی پیمانکاران اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح آزمایشی در قالب 5 هزار کنتور برای هر پیمانکار اجرا می‌شود، پس از حصول نتیجه در صورتی که اجرای طرح موفقیت‌آمیز باشد آنها وارد فهرست پیمانکاران شرکت ملی گاز می‌شوند که البته باید بودجه کافی نیز در اختیار آنان قرار گیرد. معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: اکنون ۲۰میلیون مشترک گاز در کشور هستند که کنتورهای هوشمند باید برای همه آنان نصب شود.

  رایزنی برای رفع مشکل بیمه سازندگان نفت

ایسنا  رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از رفع مشکل بیمه واحدهای این انجمن خبر داد و گفت: طبق بخشنامه‌یی که از سوی تامین اجتماعی ابلاغ شده است، بیمه واحدهایی که در این زمینه مشکل دارند تا ۳۶ قسط تقسیط خواهد شد. رضا خیامیان با اشاره به نامه اخیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به وزیر نفت گفت: برخی از واحدهای انجمن دچار بحران شده‌اند و هدف ما از ارسال این نامه رفع مشکل واحدهای مذکور قبل از توقف فعالیت آنها بود. وی در مورد مشکلات واحدهای مذکور توضیح داد: این واحدها با مشکلاتی از قبیل بیمه، دارایی، مشکلات بانکی و... دست و پنجه نرم می‌کنند و برای رفع آن یک بسته پیشنهادی از سوی دولت به وزارت نفت ارائه شد.  رییس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با تاکید بر اینکه نامه مذکور موثر بوده است، تصریح کرد: بعد از این نامه بیمه واحدهای مشکل‌دار به ۳۶ قسط تقسیم شد. البته تعداد این واحدها زیاد نیست و شاید ۵ یا ۶ درصد اعضای انجمن را تشکیل دهد.

  احداث دو پست برق در ایذه با حضور فلاحتیان

پاون  در جریان سفر دو روزه معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به خوزستان احداث دو طرح دایم پست 132.33کیلوولت میانگران ایذه و آنزان(ایذه 3) به ظرفیت 100مگاولت آمپر و با اعتبار 690 میلیارد ریال آغاز شد. این دو طرح شامل احداث پست 132.32کیلوولت میانگران ایذه با اعتبار 220میلیارد ریال و پست 132.32کیلوولت آنزان(ایذه 3) با اعتبار 470میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌یی خوزستان است.  همزمان با شروع عملیات ساخت این دو پست، احداث 60 کیلومتر خط 132کیلوولت دو مداره تک سیمه با استفاده از سیم دریک و نصب 100دستگاه دکل فلزی مشبک در آنزان و نیز احداث 20کیلومتر خط 132کیلوولت دو مداره تک سیمه با استفاده از سیم دریک و نصب 100دستگاه دکل فلزی مشبک در میانگران نیز آغاز شد.  هدف از اجرای پروژه پست میانگران ایذه کاهش تلفات انتقال انرژی، افزایش ظرفیت و ضریب اطمینان شبکه، بهبود ولتاژ، پایداری شبکه فوق توزیع و کاهش خاموشی‌ها و کاهش بارگیری از پست‌های انتقال مجاور و زمان بهره‌برداری از آن سال 98 بیان شده است. هدف از اجرای پروژه پست آنزان نیز که همزمان با پست ایذه به بهره‌برداری خواهد رسید، تامین انرژی مشترکان جدید خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری، ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در جهت پایداری و تقویت شبکه برق ناحیه مارون و کاهش محدودیت در شبکه فوق توزیع است.

 

ارسال نظر