کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۳۱۱۲

 اعلام جدیدترین آمار مصرف بنزین در ایران

ایسنا   براساس آخرین آمار، میانگین مصرف بنزین از ابتدای آذرماه تا ۲۵ این ماه روزانه ۷۹میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸درصد رشد داشته است.

میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال تا ۲۵ آذرماه ۸۰ میلیون و ۹۰۰هزار لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۴ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر بوده ۸ درصد رشد داشته است.

میانگین مصرف بنزین ایرانی‌ها از ابتدای آذرماه تا ۲۵ این ماه در سال گذشته درحالی ۷۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بوده که این مقدار در سال جاری با رشد ۸درصدی به ۷۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسیده است.  بر اساس این گزارش، مجموع بنزین توزیع شده در منطقه تهران در 6ماه نخست سال جاری 2میلیارد و ۸۷۶میلیون لیتر بوده که برابر است با میانگین مصرف ماهانه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر.

 توسعه میدان‌های گازی ونزوئلا به روس‌نفت رسید

ایسنا   غول نفتی روس‌نفت روسیه در بیانیه‌یی اعلام کرد: ونزوئلا مجوزی به یک زیرمجموعه این شرکت برای توسعه دو میدان گازی فراساحلی داده است.  طبق بیانیه روس‌نفت، نیکولاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا توافق اعطای مجوز توسعه این میدان‌های گازی را در دیدار با ایگور سچین مدیرعامل روس‌نفت امضا کرد.  در جریان این دیدار سچین درباره همکاری روس‌نفت با شرکت انرژی دولتی PDVSA ونزوئلا گفت‌وگو کرد. تحت این توافق که به مدت ۳۰سال اعتبار دارد، «گروپو روس‌نفت» که تماما متعلق به روس‌نفت است، اپراتور میدان‌های گازی پاتائو و مخیونس خواهد شد.  روس‌نفت از حق فروش کل تولید این میدان‌ها برای صادرات از جمله به شکل گاز طبیعی مایع برخوردار است.  طبق بیانیه روس‌نفت، ذخایر برآورد شده این دو میدان گازی به ۱۸۰میلیارد مترمکعب می‌رسد و حداکثر تولید سالانه آنها 6.5میلیارد مترمکعب خواهد بود.

دولت سوسیالیست ونزوئلا به میزان فزاینده‌یی برای تهیه نقدینگی و اعتباری که برای بقا نیاز دارد، به روسیه روی آورده است. شرکت PDVSA 6 میلیارد دلار به روس‌نفت بدهی دارد.  بر اساس گزارش رویترز، وزارت دارایی روسیه ماه گذشته موافقت کرد، شرایط بدهی ونزوئلا به مسکو را تغییر دهد، اما این شامل بدهی شرکت PDVSA به روس‌نفت نبود.

 فراخوان مجدد مصاحبه فارغ‎التحصیلان دانشگاه نفت

شرکت ملی نفت ایران   معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در اطلاعیه‌یی از فارغ‎التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت دعوت به مصاحبه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «پیرو ارسال دعوتنامه قبلی (از طریق ایمیل، پیامک، تماس تلفنی) بدینوسیله از فارغ‌التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، علاقه‌مند به استخدام در شرکت‌های تابعه وزارت نفت که واجد شرایط عمومی استخدام باشند و اسامی خود را در بانک اطلاعاتی اداره کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری ثبت کرده ولی تاکنون جهت انجام فرآیند مصاحبه مراجعه نکرده‌اند، مجددا دعوت می‌شود برای اعلام آمادگی برای حضور در مرحله اول مصاحبه، حداکثر تا تاریخ سوم دی ماه ۱۳۹۶ به پایگاه اینترنتی شرکت ملی نفت مراجعه کرده و مشخصات خود را ثبت کنند.

اطلاع‌رسانی‌های بعدی از طریق همین آدرس اینترنتی انجام و دعوتنامه مربوط به حضور در مصاحبه به صورت پست الکترونیکی برای ثبت‌نام‌کنندگان در موعد مقرر ارسال خواهد شد.»

 سهم آب شرب، فقط سه‌دهم درصد سبد هزینه خانوار

ایرنا   معاون راهبری و نظارت و بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با اشاره به اینکه به‌طور میانگین هر مشترک در ماه 12هزار تومان بابت هزینه آب مصرفی پرداخت می‌کند، گفت: سهم آب شرب در سبد خانوار فقط سه‌دهم درصد است.

شاهین پاکروح افزود: با توجه به هزینه‌هایی مانند هزینه مکالمات تلفنی، اینترنت و... که همه مردم با آن مواجه هستند، می‌توان دریافت که سهم آب شرب در سبد هزینه‌های خانوار چقدر ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه منزلت اقتصادی آب رعایت نمی‌شود، گفت: هر مترمکعب آب به‌طور میانگین با قیمت هزار تومان تولید و به قیمت 420تومان به مشترکان عرضه می‌شود.  معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به مصرف بالای آب در ایران، سرانه مصرف آب در کشور را 160 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز ذکر کرد و افزود: در مدیریت مصرف به دنبال این نیستیم که مصرف را کم کنیم بلکه می‌خواهیم مردم مصرف واقعی داشته باشند.  وی در این خصوص افزود: براساس طرح‌های آزمایشی اجرا شده، مصرف واقعی آب شرب در کشور می‌تواند تا 30 درصد کاهش پیدا کند.

پاکروح یکی از راه‌های مدیریت مصرف آب را اصلاح تعرفه‌ها ذکر کرد و گفت: با یک‌سری راهکارها از جمله اصلاح تعرفه‌ها، تدوین قوانین و... می‌توان روند مصرف در کشور را به روندی معقول و درست تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه فعلا پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت آب به دولت نرفته است، گفت: اگر قرار باشد پیشنهادی مبنی بر افزایش قیمت در دولت مطرح شود، باید از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به وزارت نیرو و از وزارت نیرو به دولت ارسال شود؛ امسال براساس مذاکراتی که با دولت انجام شده، تاکنون برنامه‌یی برای افزایش قیمت نداریم.

در حالی معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سرانه مصرف آب در کشور را 160 لیتر به ازای هر نفر در شبانه‌روز ذکر می‌کند که سرانه سالانه مصرف آب در بلژیک 112 لیتر و در انگلیس 153 لیتر است.

این در حالی است که میزان آب تجدیدپذیر در انگلیس 2هزار و 200 مترمکعب به ازای هر نفر و در ایران یک‌هزار و 300 مترمکعب است.

 

 

ارسال نظر