تحویل دومین محموله یورو 5 ستاره خلیج‌فارس

۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۴۸۷

 

 شانا| مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از برقراری انشعابات یوتیلیتی و فرآیندی موردنیاز فازهای دوم و سوم این پالایشگاه خبر داد و گفت: دومین محموله بنزین یورو ۵ پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس عصر دیروز تحویل انبار نفت شهید رجایی شد.

محمدعلی دادور درباره توقف موقت فعالیت این پالایشگاه به روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: این اتفاق بر اثر برخورد یک بیل مکانیکی با کابل برق ۶۳ کیلو ولت اتفاق افتاد که سبب از دست رفتن شبکه برق اصلی و اضطراری پالایشگاه و توقف فعالیت پالایشگاه شد.

با تلاش کارکنان پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ظرف مدت یک روز شبکه برق تعمیر و پالایشگاه برقدار شد همچنین در این مدت تصمیم گرفته شد که همه انشعابات یوتیلیتی و فرآیندی موردنیاز برای راه‌اندازی و تولید تجاری فازهای دوم و سوم برقرار شود به‌طوری که هنگام راه‌اندازی فازهای دوم و سوم دیگر نیاز به توقف فعالیت فاز نخست یا اجرای عملیات پرریسک برای برقراری انشعابات موردنیاز فازهای دوم و سوم حین تولید فاز نخست نباشد.

وی همچنین افزود: ان‌شاءالله راه‌اندازی واحدهای یوتیلیتی و تقطیر از صبح یک‌شنبه ۱۹ آذرماه آغاز خواهد شد و پس از آن با استفاده از هیدروژن دریافتی از پالایشگاه بندرعباس فعالیت واحد CCR آغاز می‌شود و پس از آن با هیدروژن تولیدی واحد CCR، فعالیت واحد تصفیه هیدروژنی نفتا و پس از آن واحد ایزومریزاسیون آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعمال بعضی از این تغییرات نیاز به توقف فعالیت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس داشت، در این مدت فرصت را غنیمت شمرده و تغییرات موردنظر تیم ممیزی را اعمال کردیم، همچنین برای پایین آوردن ریسک عملیاتی واحد تصفیه هیدروژنی نفتا با هدف تولید پایدار بنزین یورو ۵ در ورودی واحد ایزومریزاسیون سولفورگارد طراحی و نصب شد و انشعابات موردنیاز تامین شد.

این عضو هیات‌مدیره شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اعلام کرد که عصر روز شنبه دومین محموله بنزین یورو ۵ تحویل انبار نفت شهید رجایی شد.

 

 

ارسال نظر