برق‌رسانی به 155 روستای سیستان و بلوچستان

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۵۲

پاون  وزیر نیرو گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای برق‌رسانی به روستاهای سراوان حدود 11میلیارد تومان و اعتبار کل طرح برای برق‌رسانی به 155 روستا حدود 39میلیارد تومان است. «رضا اردکانیان» صبح دیروز (شنبه) در سفر به استان سیستان و بلوچستان که به عنوان نماینده هیات دولت و رییس‌جمهوری در شورای اداری شهرستان سراوان حاضر شده بود، اظهار داشت: امروز طرح‌هایی در زمینه صنعت آب و برق به‌مناسبت سفر استانی رییس‌جمهوری به این استان به‌طور همزمان افتتاح خواهد شد که از جمله آنها می‌توان به برق‌رسانی به 155روستا اشاره کرد که 41 روستای آن مربوط به منطقه سراوان است. وی افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای برق‌رسانی به روستاهای این منطقه حدود 11میلیارد تومان و اعتبار کل طرح برای برق‌رسانی به 155روستا حدود 39 میلیارد تومان خواهد بود. وی تصریح کرد: تعداد روستاهای بدون برق فعلی این منطقه حدود 13روستاست که امیدواریم، بتوانیم در فرصت مناسبی همه روستاهای بدون برق این منطقه را از این نعمت برخوردار کنیم.

وزیر نیرو گفت: در موضوع آب‌های مرزی نیز امیدواریم، بتوانیم برنامه‌های بلندمدتی را طراحی کنیم تا بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های این استان را در زمینه تامین آب برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم مرزداران سلحشور و پایبند و دلسوز را حمایت کنیم تا آنها نیز بتوانند با فراغ بال بیشتری به ماموریت خود رسیدگی کنند. وی اضافه کرد: امیدواریم با کمک مردم استان بتوانیم بر بسیاری از مشکلات موجود فائق آییم و سیمای فقر و محرومیت را از این استان بزداییم. اردکانیان گفت: کشور و به‌ خصوص این منطقه، منطقه خشکی است، اما خوشبختانه ظرفیت‌های بالقوه وسیعی در این منطقه وجود دارد که ‌باید به میزان قابل توجهی به فعلیت برسد که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها مساله نیروی انسانی و توسعه آن است.

 

 

ارسال نظر