پایداری آب و برق مناطق زلزله‌زده کرمان

۱۳۹۶/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۰۶۹

گروه انرژی  

در حالی که هنوز بحران زلزله کرمانشاه به‌طور کامل مرتفع نشده است، روز گذشته زلزله‌یی 6.1ریشتری بخشی از روستاهای استان کرمان از جمله روستای هجدک را لرزاند. به گزارش «تعادل» به نقل از پاون، مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو درباره وضعیت آب و برق این منطقه زلزله‌زده گفت: براثر زلزله در هجدک کرمان، به شبکه برق روستایی در این منطقه آسیب وارد شده که تا قبل از غروب روز گذشته شرایط شبکه در تمامی مناطق پایدار شد.  میثم جعفرزاده بیان داشت: در پی زلزله 6.1 ریشتری صبح روز گذشته استان کرمان و طبق بررسی‌های صورت گرفته در حوزه برق خوشبختانه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کرمان، شبکه‌های فشار قوی و فشار متوسط کاملا در مدار بهره‌برداری قرار دارند و آسیبی ندیده‌اند.

جعفرزاده با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب نیز در بخش شهری شرایط کاملا پایدار است، گفت: در بخش روستایی هم در منطقه‌یی که زلزله رخ داده هزار و 100 مشترک وجود دارد که در این بین با توجه به اینکه آب شرب دو روستا دچار کدورت شده است و پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد، عملیات آبرسانی به این دو روستا با تانکر در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو تصریح کرد: با توجه به ادامه پس‌لرزه‌ها در استان‌های معین استان کرمان یعنی یزد، فارس، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان برای ارسال تجهیزات و تیم‌های عملیاتی به منطقه آماده‌باش اعلام شده است.

 آماده باش شرکت ملی گاز

همچنین سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به وقوع زمین لرزه در استان کرمان، اظهار کرد: کمیته بحران شرکت گاز استان کرمان بعد از وقوع زلزله در حالت آماده‌باش قرار دارد.

به گزارش «تعادل» به نقل از ایسنا مجید بوجارزاده در مورد آخرین وضعیت گازرسانی در مناطق زلزله‌زده کرمان توضیح داد: در شهر و روستاهای اطراف محل زلزله هنوز عملیات گازرسانی کامل نشده و هیچ مشکلی در این خصوص به وجود نیامده است و تاسیسات آسیب ندیده‌اند.

وی افزود: شرکت گاز استان کرمان بلافاصله با تشکیل کمیته بحران تصمیمات لازم را گرفته و در حال آماده‌باش کامل است.

 

 

ارسال نظر