روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۱۰

نشست تخصصی وزارت نیرو و آکادمی انرژی‌های نو آلمان

پاون| صبح دیروز با حضور قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و اعضای آکادمی انرژی‌های نو آلمان یک نشست تخصصی در زمینه توسعه همکاری‌های دو طرف برای توسعه کسب و کار انرژی‌های نو، افزایش بهره‌وری انرژی و بازنگری در شرح درس‌های موجود در زمینه توسعه انرژی‌های نو در ایران برگزار شد.

نشست تخصصی در زمینه توسعه همکاری‌های دو طرف برای توسعه کسب و کار انرژی‌های نو، افزایش بهره‌وری انرژی و بازنگری در شرح درس‌های موجود در زمینه توسعه انرژی‌های نو در ایران برگزار شد.

صبح روز گذشته با حضور «علیرضا دایمی» قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل و پروفسور «تیدمان» از آکادمی انرژی‌های تجدیدپذیر آلمان یک نشست تخصصی در زمینه توسعه همکاری‌های دو کشور در ارتباط با افزایش بهره‌وری انرژی، توسعه همکاری‌های آموزشی و تخصصی و توسعه انرژی‌های نو در ایران برگزار شد. در این نشست در مورد روند تداوم همکاری‌های دو طرف و تطبیق شرح درس‌های موجود در زمینه بهره‌وری انرژی و توسعه انرژی‌های نو در ایران بحث شد. همچنین در خصوص برگزاری نشست‌های‌های تخصصی کوتاه‌مدت و درازمدت برای افزایش بهره‌وری انرژی و توسعه انرژی‌های نو زیرنظر مرکز انرژی‌های سبز ایران گفت‌وگو شد.  

برق‌دار شدن 3400 چادر در مناطق زلزله‌زده

ایسنا| محمد ابراهیم‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عمده خسارات در بخش توزیع و فوق توزیع بوده است، اظهار کرد: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله یک ترانس فوق توزیع ۶۳ کیلوولت از مدار خارج شد که هنوز نیز در دست تعمیر است.

به گفته وی، نهایتا تا امروز این ترانس نیز وارد مدار شبکه توزیع خواهد شد و نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت. مدیرعامل دفتر پدافند غیرعامل توانیر با بیان اینکه در سطح شهر و روستاها ترانس‌های توزیع متعددی به علت وقوع زلزله دچار آسیب شده‌اند، گفت: اکیپ‌های متعددی با تجهیزات به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند تا کار با سرعت بیشتری پیش رود. ابراهیم‌نژاد در خصوص برق‌دار شدن چادرهای اسکان ساکنان مناطق زلزله‌زده ادامه داد: تاکنون ۸۰‌درصد چادرها و به عبارتی ۳۴۰۰ چادر برق‌دار شدند و چند اکیپ از استان‌های مختلف برای سرعت در برق‌رسانی به این مناطق اعزام شده‌اند.

ظرفیت اسمی تولید برق در مرز 78 هزار مگاوات

تسنیم| ظرفیت اسمی تولید برق ایران با بهره‌برداری از ۶۱ مگاوات نیروگاه جدید تولید پراکنده DG و CHP و دو واحد نیروگاه سیکل ترکیبی در دو هفته اخیر به ۷۷هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید.

در دو هفته اخیر شاهد بهره‌برداری از واحد اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پیروز (بهبهان) با ظرفیت 160مگاوات، واحد نخست نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به‌ظرفیت 160مگاوات و 61مگاوات نیروگاه جدید تولید پراکنده در بخش‌های مختلف کشور بودیم. با بهره‌برداری از این واحدها، افزایش ظرفیت تولید برق از ابتدای سال جاری تاکنون به یک‌هزار و 559 مگاوات رسیده است. در این بین، سهم واحدهای حرارتی با افزایش ظرفیت 1259مگاواتی از مجموع افزایش ظرفیت‌های تولید برق کشور در سال 96 به‌میزان 81‌درصد است.

کاهش فروچاله‌ها با طرح تعادل‌بخشی آب

پاون| سرپرست شرکت آب منطقه‌یی همدان از وجود 24 فروچاله در استان همدان خبر داد و گفت: اجرای طرح تعادل‌بخشی احتمال ایجاد فروچاله را کاهش داد.

منصور ستوده در این باره اظهار کرد: 24 فروچاله در سطح استان همدان وجود دارد که آخرین فروچاله استان همدان سال 89 در منطقه اطراف روستای بابان کبودرآهنگ ایجاد شده ولی پس از آن دیگر شاهد ایجاد فروچاله‌یی در همدان نبودیم. وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ایجاد فروچاله با 13مورد مربوط به دشت کبودرآهنگ و روستاهای کردآباد، نوآباد، بابان، آق‌تپه و خان‌آباد بوده است، تصریح کرد: مابقی 11 فروچاله استان همدان نیز در دشت رزن-قهاوند و روستاهای این منطقه ایجاد شده است. سرپرست شرکت آب منطقه‌یی استان همدان بیشترین عمق فروچاله را مربوط به نوآباد شهرستان کبودرآهنگ با 60متر عمق اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسب در حوزه حفاظت دیگر از سال 89 تاکنون شاهد بروز فروچاله در سطح استان همدان نبودیم.

 

ارسال نظر