کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱

مشکلی برای تامین گاز در ‌زمستان نداریم

شرکت مجتمع گاز پارس‌جنوبی| معاون وزیر نفت گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تولید گاز در فازهای مختلف مجتمع گاز پارس‌جنوبی افزایش یافته و در تامین گاز فصل سرما و زمستان هیچ مشکلی وجود ندارد.

حمیدرضا عراقی در بازدید از پالایشگاه‌های گاز مجتمع پارس‌جنوبی افزود: با وارد مدار شدن فازهای جدید در مجتمع گاز پارس‌جنوبی تا پایان امسال روزانه 70 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه هیچ مشکلی در تامین گاز در فصل سرما و زمستان وجود ندارد، افزود: مشترکان گاز در بخش‌های مختلف باید صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند تا از بروز مشکل احتمالی جلوگیری شود.

عراقی از افزایش تولید گاز در مجتمع گاز پارس‌جنوبی خبر داد و اضافه کرد: اکنون روزانه 540میلیون مترمکعب گاز از فازهای پارس‌جنوبی تصفیه و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود که این میزان با افتتاح فازهای جدید افزایش می‌یابد.

الجزایر خواستار کاهش بیشتر تولید نفت شد

ایرنا| عبدالمومن ولد قدور مدیرعامل شرکت ملی نفت الجزایر، از کشورهای صادر‌کننده نفت خام خواست همچنان به توافق کاهش تولید نفت برای رسیدن قیمت آن به حدی معقول، پایبند باشند.

خبرگزاری رسمی الجزایر به نقل از ولد قدور در حاشیه نشست «نفت و پول» در لندن نوشت: «به نظرم مطلوب این است که کاهش تولید نفت تمدید شود و احتمال این کار هم زیاد است.»وی افزود: ممکن است اعضای اوپک در نشست

 30 نوامبر (نهم آذر ماه) وین، با 6 ماه تمدید کاهش تولید نفت یعنی تا سپتامبر 2018 موافقت کنند. روزنامه الخبر الجزایر در این خصوص نوشت: به نظر می‌رسد کشورهای عضو اوپک پس از نتیجه دادن سیاست کاهش تولید، آماده تمدید دوره کاهش تولید نفت هستند و الجزایر، ایران و ونزوئلا تاکنون خواستار این امر شده‌اند.

ویتول: نفت به ۴۵ دلار ریزش می‌کند

ایسنا| مدیرعامل گروه ویتول پیش‌بینی کرد قیمت نفت برنت تحت تاثیر رشد تولید امریکا که بازار را تحت فشار مضاعفی قرار می‌دهد، ممکن است تا سال ۲۰۱۸ بیش از۲۰درصد سقوط کرده و به ۴۵دلار در هر بشکه برسد.

ایان تیلور که در کنفرانس نفت و پول در لندن صحبت می‌کرد، هشدار داد که در حال حاضر در صنعت نفت این اتفاق‌نظر وجود دارد که قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت، اما چنین هم‌رایی ممکن است خطرناک باشد. وی گفت: ما همه منتظریم تا عرضه در بازار محدودتر شود زیرا پیش‌بینی می‌کنیم تقاضا در سال آینده با نرخ خوبی رشد کند و اوپک توافق کاهش تولید را حفظ کند. مدیرعامل ویتول گفت: اما من تصور می‌کنم احتمال سقوط قیمت نفت به محدوده ۴۰ دلار وجود دارد، زیرا همچنان افزایش تولید بیشتری از سوی امریکا در راه است که به قیمت‌ها لطمه می‌زند. قیمت برنت هفته جاری به بیش از ۵۸ دلار در هر بشکه صعود کرد، بنابراین پیش‌بینی تیلور به معنای ریزش ۲۲درصدی از سطح قیمت کنونی است.

 

ارسال نظر