خروج امریکا از برجام نفت را 80 دلاری می‌کند

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۶۳

خانه ملت|

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با خروج امریکا از برجام، قیمت نفت به ۸۰ دلار می‌رسد اما در صورتی که کنگره شرایط دیگری را ایجاد کند، قیمت نفت تا ۶۰ دلار بالا می‌رود.

علی بختیار با اشاره به افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر گفت: قیمت جهانی نفت تابعی از موضوعات سیاسی، تحولات منطقه‌یی و مسائل عرضه و تقاضاست یعنی صرفا قیمت نفت در همه زمان‌ها تابع عرضه و تقاضا نبوده و مسائل بین‌المللی و تحولات سیاسی در آن تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داستانی که ترامپ این روزها برای خروج از برجام راه انداخته یکی از موضوعاتی بوده که در قیمت جهانی نفت تاثیرگذار است، افزود: اگر این روند به این شکل ادامه یابد قطعا قیمت نفت با یک شیب رو به بالا حرکت می‌کند به ویژه اینکه با نزدیک شدن به فصل سرما روز به روز شاهد افزایش قیمت نفت هستیم. نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای اوپک به اجرای فریز نفتی متعهد هستند، یادآور شد: همچنین سعودی‌ها در فریز نفتی تعهداتی پذیرفته و رعایت کردند البته این متعهد بودن آنها عجیب بود چراکه تاکنون عربستانی‌ها بیش از اندازه در اوپک کارشکنی کرده بودند اما به نظر می‌رسد، قانع شده‌اند که وضعیت قیمت نفت اقتضا می‌کند برای بهبود قیمت نفت به سمت فریز نفتی حرکت کرد.

عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: کشورهای غیراوپکی همانند روسیه همچنین ونزوئلا در این زمینه با اعضای اوپک همراه هستند و به نظر می‌رسد که فریز نفتی بار دیگر تمدید شده و ادامه پیدا می‌کند و قیمت نفت در همین راستا حدود 60 دلار نگه داشته می‌شود.

 

ارسال نظر