روی خط نیرو

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۰۸

لرستان در معرض تهدید سیلاب

پاون| مدیرعامل آب منطقه‌یی لرستان گفت: باتوجه به ورود به فصل پاییز و احتمالا شروع بارندگی‌ها در روزهای آینده، استان لرستان به لحاظ قرارگیری در زاگرس میانی، توپوگرافی کوهستانی با شیبی متوسط حدود ۱۱درصد، گسترش سازندهای زمین‌شناسی ریزدانه و نفوذناپذیر، شرایط آب و هوایی و میانگین بالای بارش‌ها یکی از استان‌های سیل‌خیز کشور است.

 مدیرعامل آب منطقه‌یی لرستان گفت: همه شهرهای استان لرستان در معرض تهدید سیلاب قرار دارند و ریسک سیلاب در شهرهای لرستان بالاتر از روستاهاست. دخل و تصرف‌های انسانی در حوضه‌های آبخیز به صورت تخریب پوشش گیاهی، تبدیل اراضی جنگلی و مرتعی به اراضی کشاورزی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها، برداشت‌های بی‌رویه مصالح رودخانه‌یی و به هم زدن رژیم طبیعی رودخانه‌ها طی سال‌های گذشته سبب شده که هر ساله در استان لرستان خسارات ناشی از سیل ابعاد گسترده‌تری پیدا کند.

آغاز برنامه‌ریزی برای پیک برق تابستان 97

ایسنا| معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برای گذر از پیک تابستان سال ۱۳۹۷برنامه‌ریزی از مهرماه آغاز شده تا تابستان آینده را نیز همچون سال جاری بدون خاموشی سپری کنیم.

محمودرضا حقی‌فام با اشاره به پیک تابستان سال ۱۳۹۶ اظهار کرد: امسال تابستان ۵۵هزار و ۴۰۰ مگاوات را در زمان پیک تجربه کردیم که این عدد به معنای واقعی یک رکورد بی‌سابقه در صنعت برق است، چرا که در تابستان به شرایطی رسیده بودیم که هم در زمینه تولید و هم در زمینه انتقال و توزیع نگرانی‌هایی برای خاموش شدن کل کشور وجود داشت. وی با بیان اینکه ۴۰۰۰مگاوات مدیریت مصرف امسال صورت گرفت، تاکید کرد: در واقع نیاز شبکه ۶۰هزار مگاوات بود که با مدیریت شبکه توانستیم اقدامات کافی را انجام دهیم اما اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، قطعا نیروگاه‌ها قابلیت تحمل پیک را نداشتند. به گفته معاون هماهنگی توزیع توانیر، مدیریت مصرف امسال نیز از مهرماه سال گذشته آغاز شده بود، امسال نیز سه روز پس از پایان پیک مدیریت آغاز شده و نظامنامه‌های متعدد در این زمینه بررسی شده است. وی یکی از معضلات پیک بار امسال را تداوم پیک دانست و افزود: هر سال شاهد افزایش حدودا 5درصد پیک مصرف برق هستیم اما آنچه امسال شرایط کشور را بحرانی کرده بود، تداوم پیک بار در سه‌ماه متوالی بود که این مساله نیز ملاحظات صنعت برق را نیز افزایش داده است.

 

ارسال نظر