اعلام برنامه‌های اردکانیان برای ورود به وزارتخانه نیرو

۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۷۶۹

فارس| گزینه احتمالی وزارت نیرو با بیان اینکه برنامه‌های خود را تقدیم رییس‌جمهور کرده، می‌گوید که از زمان دقیق اعلام معرفی به مجلس خبر ندارد. رضا اردکانیان در پاسخ به گمانه‌زنی‌های صورت ‌گرفته نسبت به اینکه رییس‌جمهور او را به عنوان گزینه تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی خواهد کرد، گفت: بنده برنامه‌های خود را تقدیم رییس‌جمهور کرده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که اولویت برنامه‌هایش چه خواهد بود، تاکید کرد: چون وزارت نیرو مسوول آب و فاضلاب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر است، اولویت بنده شامل تمام این بخش‌ها بوده است و برای آنها برنامه دارم.

گزینه احتمالی وزارت نیرو در پاسخ به این سوال که چون وضعیت بخش آب در کشور نسبت به سایر بخش‌ها مثل برق و انرژی‌های تجدیدپذیر بغرنج‌تر است، به احتمال زیاد نسبت به این بخش‌ اولویت بیشتری خواهد داشت، گفت: به هر حال بنده ‌نظرات خود را تقدیم رییس‌جمهور کرده‌ام. اردکانیان در پاسخ به این سوال که آیا برای کاهش بدهی‌های وزارت نیرو هم برنامه‌یی دارید، گفت: بعد از نهایی شدن و معرفی شدن به مجلس قطعا برنامه‌های بنده نیز اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعی از زمان معرفی گزینه وزارت نیرو به مجلس دارید، اظهار داشت: به هر حال تصمیم با رییس‌جمهور است که چه زمانی را برای معرفی وزیر نیرو به مجلس مشخص کند.

اردکانیان که بعد از عدم رای اعتماد مجلس به حبیب‌الله بیطرف مطرح شد، سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۲) و سپس مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (۱۳۷۲) و دکتری خود در زمینه مدیریت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا (۱۳۷۶) اخذ کرد.‎‏فعالیت‌های اجرایی او در سطح ملی شامل خدمت در وزارت کشور به عنوان معاون وزیر در هماهنگی امور عمرانی (۱۳۶6-۱۳8۶) و در وزارت نیرو به عنوان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (۱۳۶8-۱۳۶9)، قائم‌مقام وزیر نیرو (۱۳77-۱۳80) و معاون وزیر نیرو در امور آب از سال 84 تا 1380 است. در دوره دوم فعالیت در وزارت نیرو، اردکانیان همچنین به عنوان مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران، دست‌اندرکار مدیریت ساخت و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه منابع آب و نیروگاه‌های برقابی بود. فعالیت‌های اجرایی او در سطح بین‌المللی نیز شامل عضویت در هیات رییسه یونسکو –آی‌‌اچ‌پی (UNESCO-IHP) در پاریس (۱۳79-۱۳81) هیات‌مدیره این نهاد در دلفت هلند (۱۳۸2-۱۳۸6)، هیات‌مدیره انجمن بین‌المللی برق آبی در لندن (۱۳۸3-۱۳۸5) است. از دیگر فعالیت‌های او تاسیس و اداره مرکز منطقه‌یی مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو در تهران (۱۳۸1-۱۳۸6) است. در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ اردکانیان به عنوان مدیر موسس برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل به میزبانی دانشگاه سازمان ملل در شهر بن آلمان مشغول به کار بود؛ وی همچنین در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ به عنوان سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل در اروپا فعالیت کرد.

 

 

ارسال نظر