کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۶/۰۷/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۳۴۵

 دیدار وزیر نفت و دبیرکل خانه کارگر

ایلنا  دبیرکل و اعضای هیات اجرایی خانه کارگر با بیژن زنگنه، وزیر نفت دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در وزارت نفت با هدف رفع موانع فراروی بازار همچنین ارتقای تولید نفت گفت: تلاش‌های زیادی در دوره اخیر برای سامان دادن به مسائل حوزه نفت صورت گرفته که در این میان همت و مساعی شخص وزیر برای محقق کردن اهداف برنامه در خور تقدیر و توجه است. محجوب با اشاره به عقب‌ماندگی‌هایی که در حوزه ایجاد تشکل‌های جدید در کشور وجود دارد، گفت: ‌متاسفانه هنوز تصور برخی مدیران و تصمیم‌گیران این است که فقط با تزریق پول و نقدینگی می‌توان شغل ایجاد کرد که این برداشت یک خطای استراتژیک است.

دبیرکل خانه کارگر همچنین گفت: بسیاری از کشورها که از منابع طبیعی و خدادادی محروم هستند با درک درست و عمیق از شرایط بازار کار توانسته‌اند جایگاه مطلوب و مناسبی به خاطر تولید در دنیا کسب کنند که استفاده از تجربیات آنها برای ما در این مقطع خاص و حساس ضروری است. نماینده تهران پیوستن به شبکه‌ جهانی عرضه و صادرات کالا را از راه‌های موثر برون‌رفت از شرایط بغرنج کنونی دانست و گفت: کارآفرینان و مدیران صنایع کشور باید تمام تلاش خود را مصروف یافتن راهکارهای موثر جهت پیوستن به شبکه جهانی عرصه کالاهای تولید داخلی کنند تا از این رهگذر شاهد رونق و تولید در کشور باشیم.

 نعمت‌زاده مشاور زنگنه شد

شانا  وزیر نفت طی حکمی، محمدرضا نعمت‎زاده را به‌عنوان مشاور ارشد صنعتی خود منصوب کرد. در حکم بیژن زنگنه وزیر نفت، خطاب به نعمت‎زاده آمده است: «اکنون که صنعت نفت کشور در آستانه حرکتی مهم برای توسعه میدان‎های مشترک و افزایش بازیافت از مخازن نفت و گاز می‎باشد، به‌طور طبیعی حجمی عظیم از تقاضا برای خدمات فنی و ساخت تجهیزات ایجاد می‎شود. باتوجه به اینکه ایجاد اشتغال، به‎ویژه برای جوانان، بزرگ‌ترین دغدغه مسوولان عالی نظام می‎باشد، توانمندسازی ظرفیت‎های داخلی برای حداکثر کردن اجرای طرح‌های یاد شده صنعت نفت از الزامات و اولویت‎های این صنعت و کشور می‎باشد.

لذا باتوجه به سوابق ارزشمند جنابعالی در صنعت کشور و نیز تجارب موفق آن جناب در صنعت نفت، جنابعالی را به‌عنوان مشاور ارشد صنعتی وزیر، با ماموریت ویژه حداکثرسازی استفاده از ظرفیت‎های پیمانکاری، مهندسی و ساخت داخل در ارتباط با قراردادهای بالادستی نفت و گاز با توانمندسازی ظرفیت‎های داخلی و نیز ادامه پیگیری ساخت داخلی 10 خانواده کالاهای اولویت‎دار موردنیاز صنعت نفت منصوب می‎کند.

همه واحدهای ذی‌ربط در وزارتخانه و شرکت‎های تابعه، به‌ویژه معاونت فنی و مهندسی وزارتخانه، معاونت توسعه و مهندسی و نیز مدیریت کالا در شرکت ملی نفت ایران در این مسیر با جنابعالی همکاری خواهند کرد. از خداوند قادر متعال برای جنابعالی تداوم توفیقات مسئلت دارد.»

 توتال از امریکا فرمان نمی‌برد

شانا  روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: شرکت توتال فرانسه با وجود تهدیدهای دونالد ترامپ درباره خروج از توافق هسته‌یی به توافق گازی خود با ایران پایبند می‌ماند. به گزارش فایننشال تایمز با وجود احتمال نقض توافق هسته‌یی از سوی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا و وضع دوباره تحریم‌های این کشور علیه ایران، شرکت فرانسوی توتال قصد دارد طرح توسعه فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی را ادامه دهد. پاتریک پویان، مدیرعامل توتال اعلام کرد، هنگام امضای توافق توسعه فاز 11پارس جنوبی آگاه بود که راهی پر فراز و نشیب در پیش خواهد داشت. وی گفت: ما هنگام امضای توافق می‌دانستیم که راهی آسان در پیش نخواهد بود؛ اما ترجیح می‌دهم چالشی برای حل کردن و فرصتی مطلوب در پیش داشته باشیم تا اینکه توافقی امضا نکنم و فرصتی نداشته باشم. مدیرعامل توتال اعلام کرد: برای اجرای یک توافق قطعی برای طرح توسعه فاز 11پارس جنوبی که بخشی از بزرگ‌ترین میدان گازی جهان به شمار می‌آید، متعهد است. به گفته پویان تاکنون امریکا هیچ فشاری درباره همکاری با ایران به توتال وارد نکرده است. وی گفت: من از دولت فرانسه دستوری دریافت نمی‌کنم و از دولت امریکا هم دستوری دریافت نمی‌کنم؛ به این واقعیت که هر کشور می‌تواند سیاست خارجی خود را تعیین کند، احترام می‌گذارم و آن را در نظر می‌گیرم.

 

ارسال نظر